سه دستگاه «سونی کید» به خانه بهداشت سه روستای دور افتاده اسفراین اهدا شد
سه دستگاه «سوني کيد» به خانه بهداشت سه روستاي دور افتاده اسفراين اهدا شد
به همت کانون امام حسن مجتبی (ع)؛

سه دستگاه سونی کید (تعیین ضربان جنین) به خانه بهداشت سه روستای محروم اسفراین اهدا شد

سه دستگاه «سونی کید» به خانه بهداشت سه روستای دور افتاده اسفراین اهدا شد

مدير کانون فرهنگي هنري امام حسن مجتبي (عليه السلام) روستاي کسگ شهرستان اسفراين خبر داد: به همت فعالان مسجدي و خيرين، اهدا شد.
شناسه خبر : 39817 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «زهرا انصاری» مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای کسگ شهرستان اسفراین با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه روستای گسک یکی از روستاهای دورافتاده و صعب العبور بوده و از امکانات ابتدایی خدمات رسانی محروم است تلاش برای بهبود وضعیت بهداشتی و ارتقاء امکانات خدمات رسانی در این راستا به عموم مردم علاوه بر فعالیت های فرهنگی یکی از اولویت های این مسجد و کانون فرهنگی آن است .

وی اضافه کرد:  با توجه به کمبود امکانات خانه بهداشت روستا و مسافت طولانی این روستا با مرکز شهر اسفراین  و خطرات احتمالی که دراین باره برای زنان باردار پیش می آمد، تصمیم بر این شد تا باتلاش  اهالی مسجد و همت خیرین این دستگاه ها تهیه و به خانه بهداشت اهدا شود.

 

وی اضافه کرد: در این باره 15 میلیون تومان از سوی خیرین کمک شد که با این مبلغ سه دستگاه سونیکید (تعیین ضربان جنین یا جنین یاب) خریداری و علاوه بر خانه بهداشت روستای گسک به روستاهای باغشجرد و قنبرباغی که در همین منطقه واقع شده نیز اهدا شد.

انصاری آموزش قرآن به قرآن آموزان که از سواد خواندن و نوشتن بی بهره اند، برگزاری جلسات بصیرت افزایی ویژه  سنین مختلف و در قالب های قصه خوانی قرآن برای کودکان، آموزش روخوانی و روان خوانی، حفظ و تجوید برای نوجوانان و جوانان، برگزاری مراسم عزاداری ایام سوگواری دهه اول محرم و نیز اطعام نیازمندان  را از دیگر فعالیت های محوری  این ایام در روستا با محوریت فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد نام برد.

 

پایان/