در تعریف کارهای مسجدی از کلیشه‌ها بپرهیزید/مسجدِ جریان ساز، نیاز به تربیت نیرو از دل ِمسجد دارد
در تعريف کارهاي مسجدي از کليشه‌ها بپرهيزيد/مسجدِ جريان ساز، نياز به تربيت نيرو از دل ِمسجد دارد
امام جمعه شیروان؛

در تعریف کارهای مسجدی از کلیشه‌ها بپرهیزید/مسجدِ جریان ساز، نیاز به تربیت نیرو از دل ِمسجد دارد

امام جمعه شيروان صبح امروز در محل ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي حضور يافت و در نشستي صميمانه با مدير اين ستاد بر نقش تربيتي و انسان ساز مساجد و فعالان کانون هاي مساجد تاکيد کرد.
شناسه خبر : 39921 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین «حسین تکمیلی»، امام جمعه شیروان در نشستی صمیمانه با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، بر اهمیت نقش تربیتی مسجد تاکید کرد و گفت: هر جا مسجدی فعال شده، تربیت افراد تأثیرگذار و رونق فرهنگی  را در برداشته است.

وی با بیان اینکه تعریف سه رکن اصلی در هر مسجدی ضروری بوده و باید تعامل و آموزش در این عرصه انجام گیرد، آن سه رکن را هیئت امناء و امام جماعت و نیز بسیج و کانون های مسجد و همچنین  خادم مسجد معرفی کرد.

امام جمعه شیروان در توضیح بیشتر با عنوان این نکته که در اداره مسجد و تدارک برنامه های مسجدی از کلیشه های تعریف شده باید پرهیز کرد، این کلیشه ها را اکتفا به ارائه آماری و گزارشی برنامه ها نام برد و گفت: باید از خروجی های درست بازخورد بگیریم  و کیفیت و نتایج کیفی مطلوب می بایست به جای تعداد و ارقام تکراری مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام تکمیلی در ادامه ضمن مورد توجه ساختن نهضت بازگشت به مساجد و عنوان اینکه حتی به جای مدارس از ابتدا باید تا می توانستیم مسجد میساختیم، در توضیح بیشتر اضافه کرد: بین مدارس و مساجد باید پیوند محکمی برقرار شود و این دو می بایست در دل هم تعریف شود تا فضاهای آموزشی در مساجد بر پا شده  و یکسان باشد، چرا که مسجد جریان ساز و تاثیرگذار است

امام جمعه شیروان همچنین با بیان اینکه نشستن در مسجد و منتظر آمدن مخاطبان شدن راهکار نیست و پاسخگو نخواهد بود، صراحتا اعلام کرد: اهالی مسجد و فعالان مسجدی باید به سراغ مخاطبان رفته و زمینه ارتباط و اتصال آنها را به مسجد فراهم کنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات انجام گرفته در مساجد توسط فعالان کانون ها، انتصاب مدیر جدید این ستاد را نکوداشت و تجمیع و اتحاد در مساجد را مورد توجه قرار داد و نگاه ویژه به بهره مندی از روش های هنری و تربیت هنرمندان مسجدی  را نیز توصیه کرد.

 

این گزارش می افزاید: در ادامه حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست با بیان اینکه مبنای فعالیت ها در کانون مسجد را تربیت انسان های مسجدی قرار دادیم، گفت: همیشه خروجی مسجد نیروهای ارزشمند و تربیت شده است.

وی همچنین تاکید کرد: آموزش و تربیت کادر خوب و اثرگذار مسجدی و البته تربیت شده از دل مسجد در اولویت برنامه ها قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که با آموزش و اجرای برنامه های مدون فرهنگی و هنری، برای دانش آموز ها مسجد و خانه و مدرسه شان یکسان و یکی شود و این خروجی مسجد باشد.  

حجت الاسلام پاکدامن، همچنین اعلام کرد: تلاش ما این است تا با تربیت نیروهای جوان و انتخاب این جوانان در سنین 19 تا 25 سال برای مدیریت کانون های مساجد استان و ایجاد زمینه فعالیت این مدیران در کنار پیشکسوتان و تأثیرگذاران مسجدی شاهد رشد خروجی های مسجدی و تربیت صحیح نیروی مسجدی باشیم.

گفتنی است این نشست امروز چهارشنبه 19 مرداد  و با همراهی «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و «ابراهیم عباس پور»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان صورت پذیرفت.

پایان/