مدیر کانون «مهدی یاوران» بجنورد در قاب زنده تلویزیون/ ما در مسجد ازدواج کردیم
مدير کانون «مهدي ياوران» بجنورد در قاب زنده تلويزيون/ ما در مسجد ازدواج کرديم
یک گذشته پر خاطره از مسجد، یک آینده خاطره ساز با مسجد؛

مدیر کانون «مهدی یاوران» بجنورد در قاب زنده تلویزیون/ ما در مسجد ازدواج کردیم

«يوسف گريواني» مدير کانون فرهنگي هنري «مهدي‌ياوران» روستاي گريوان بجنورد با همراهي خانواده خود، در برنامه زنده تلويزيوني «شب‌هاي اترک» حضور يافت و به مناسبت روز جهاني مسجد، فعاليت‌هاي فرهنگي اين کانون را تشريح کرد.
شناسه خبر : 40190 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ خانواده گریوانی، بچه های مسجد صاحب الزمان (عج) روستای گریوان هستند که از دوران کودکی تا امروز که خود پدر و مادر دو دختر و یک پسر هستند،  قدم به قدم در مسجد نفس کشیدند و با کلمات روشن و کاشی های آبی مسجد رشد کردند و برای تربیت کودکان و نوجوانان هم روستایی خود در دل مسجد تلاش کردند.

«يوسف گريواني» مديرکانون فرهنگي هنري مهدي ياوران روستاي گريوان بجنورد که به گفته خود روزهای زندگی را در مسجد گذرانده، یکی از فرهنگیان استان است و همراه همسرش  معلم پرورشی مدرسه روستاست، و تمام تلاش‌اش شادی و رشد فرهنگی و تربیت کودکان و نوجوانان در مسجد است.

به گفته این مدیرکانون  که خود پدر سه فرزند از جمله دختری 9 ساله به نام  «زهرا»، پسری پنج ساله به نام «محمد هادی» و دختری 4چهار ساله به نام «حسنا» است، ایجاد فضای انس و الفت گرفتن نوجوانان و کودکان با فضای مسجد را  روش تربیتی و محور فعالیت های فرهنگی این کانون فرهنگی هنری نام برد و گفت: بچه های مسجد با در کنار کلاس های آموزشی قرآن و احکام و فرا گرفتن آداب مسجد، عضو گروه سرود می شوند و در برنامه های ورزشی و مسابقات دوستانه از این دست نیز شرکت می کنند.

وی که پس از چندین سال فعالیت فرهنگی به توصیه دوستان کانون فرهنگی هنری در مسجد روستا راه اندازی کردند، با ثبت فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد و رقابت در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400، حائز امتیاز برتر شده در میان 10 کانون برتر کشوری معرفی شد.

وی حضور  و همراهی همسری مسجدی و دغدغه مند در کنار خود را مایه موفقیت و ارزشمندی برنامه های انجام شده و ایده های فرهنگی در طی سال های فعالیت خود عنوان کرد.

همسر این مدیر کانون که او نیز اهل روستای گریوان است و مثل بیشتر اهالی این روستا نام خانوادگی اش، «گریوانی» است، از نحوه آشنایی و ازدواج خود با همسرش گفت و افزود: فعالیت های مسجدی و حضور در مسجد زندگی ما را به هم پیوند داد.

وی  مراسم ازدواج خود را هم به شکل زیبایی برای بینندگان توصیف کرد و گفت: ماه رمضان بود، همیشه دلم می خواست مراسم عقدم در حرم امام رضا (علیه السلام) برگزار می شد، اما همان وقت ها یک روحانی خوش‌ذوق، امام جماعت مسجد روستا بودو با ایده ای زیبا برای آنکه دیگاه مردم را نسبت به مسجد و اینکه کاربردش فقط شده بود مراسم ختم  و عزا برگزار کردن، خارج کند، برای جوانانی که در همان سال ازدواج کرده بودند مراسم عروسی در مسجد تدارک دید و ما هم همراه آن جوان ها در مسجد مراسم عقد و ازدواجمان برگزار شد.

وی ادامه داد: همیشه از یادآوری آن خاطره ها احساس خوشبختی بیشتری دارم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مهدی یاوران، در ادامه به فعالیت های کانون اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی و تلاش برای اجرای این برنامه ها در مسجد بسیار مورد توجه ما بود اما به ویژه در مورد کلاس های هنری به دلیل مسافت دور روستا تا مرکز شهر بجنورد، مربی نداشتیم؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم از میان افرادی که در کلاس ها حضور دارند حداقل یک نفر را برای مربی دوره های بعد تربیت کنیم تا اینجا به بچه ها آموزش دهد و این اتفاق افتاد و هم اکنون کلاس های بیشتری به شکل بهتری برگزار می شود.