احیای فرهنگ مسجد و مسجدداری نیاز و ضرورت امروز است
احياي فرهنگ مسجد و مسجدداري نياز و ضرورت امروز است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی؛

احیای فرهنگ مسجد و مسجدداری نیاز و ضرورت امروز است

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي به عنوان سخنران «همايش همسنگران مسجدي» به مناسبت روز جهاني مسجد نکاتي چند در خصوص نحوه مديريت مسجد و مسجد داري عنوان کرد و توجه به اين موضوع را ضرورت امروز جامعه عنوان کرد.
شناسه خبر : 40206 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری»، در همایش «همسنگران مسجدی» که با حضور مسئولان، هیئت امناء، خادمین مساجد در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی مساجد، با عنوان اینکه  احیاء مساجد و فرهنگ ارزشمند امروز بسیار ضروریست گفت:  امروز همه دشمنان در سراسر جهان دست به یکی شده اند که جامعه به ویژه زنان و فرزندان ما را فاسد کند و برای رسیدن به هدف خود هزینه بسیاری می دهد به نحوی که طبق آمارها هر نیم ساعت یک فیلم مستهجن توسط بنگاه های فاسد نظام استکباری تولید می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در ادامه افزود:  در دنیای امروز تبلیغات گسترده ای علیه دین می شود و از هم پاشاندن نظام خانواده یکی از اصول اساسی دشمنان برای نابودی ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) مبنی بر این مهم که  " اگر بلاها بر شما هجوم آوردند به مساجد روی آورید"، افزود: منظور از این سخن تنها بلاهایی همچون سیل و زلزله نیست، بلکه شامل همین آسیب های اجتماعی و فرهنگی و فتنه های زمانه نیز می شود که برای سالم ماندن از این فضای مسموم باید به مساجد پناه ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه ضمن تشکر از زحمات فعالان و دست اندرکاران مساجد، به بیان چند توصیه در باب اداره کردن مساجد پرداخت و گفت:  باید خادمان مساجد توجه داشته باشند افرادی که وارد مسجد می شوند با روی خوش و اخلاق نیکو با آن ها رفتار کنند.

 

وی در ادامه همچنین نکااتی همچون  فضای مساجد باید همیشه تمیز باشد، نباید برنامه های آن طولانی شود و اینکه  در ایام مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، فضاسازی مساجد با آن مناسبت ها به طور کامل تطابق داشته باشد را به فعالان مسجدی حاضر در امر مسجدداری ارائه و توصیه کرد.

 

وی در بخشی دیگر با توصیه به ائمه جماعات حاضر و عنوان اینکه  هیچ امام جماعتی خودش را تنها پیش نماز مسجد نداند، بلکه مدیر مسجد است، نیز پدرانه افزود: باید از جوانان در هیئت امنای مساجد بهره برد.

 

پایان/