برنامه های فرهنگی و هنری مسجد باید حول محور ولی فقیه طراز شود
برنامه هاي فرهنگي و هنري مسجد بايد حول محور ولي فقيه طراز شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی؛

برنامه های فرهنگی و هنری مسجد باید حول محور ولی فقیه طراز شود

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با عنوان اينکه مسئوليت هدايت انسان ها بعد از پيامبر و ائمه با ولي فقيه است، پايگاه ولي فقيه را هم مسجد معرفي و تاکيدکرد: برنامه هاي فرهنگي و هنري مسجد بايد حول محور ولي فقيه طراز شود.
شناسه خبر : 40351 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز پنج شنبه، سوم شهریور ماه  در کارگاه  آموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با موضوع «مدیریت فرهنگی در مسجد» این مطلب که بخواهد کاری را شروع کند نیاز به ساختمان، دفتر و یا محل کار دارد، محل کار ائمه و پیامبران را هم مسجد معرفی کرد و گفت: اولین انسانی که خلق شد، پیامبر (حضرت آدم(ع)) و اولین خانه ای که ساخته شد، مسجد بود.

 

 وی در ادامه با عنوان اینکه ایتدا حضرت آدم راه و رسم زندگی به انسان آموخت و پس از آن پیامبران دیگر و بعد از دوران نبوت هم ائمه اطهار علیهم السلام عهده‌دار این مسئولیت بودند، افزود: در حال حاضر هم ولی فقیه به عنوان رهبر و پیشوای جامعه، برنامه زندگی بر مدار دین و اسلام را به مردم ارائه می دهد.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت هدایت انسان ها بعد از پیامبر و ائمه با ولی فقیه است، پایگاه ولی فقیه را هم مسجد معرفی کرد و افزود: مسجدی که راه خود را از امام و ولی امر مسلمین جدا کند و فاصله بگیرد، باید خراب شود.

 

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه فعالیت مسجد باید حول محور امام مسجد و امام مسجد هم باید متصل به ولی فقیه باشد، اظهارکرد: برنامه های فرهنگی و هنری مسجد هم باید حول این مهم طراز شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین  نوری سایر فعالیت های مسجد همچون کمک به نیازمندان، مواسات، دوره های آموزشی، آموزش آمادگی دفاعی، فعالیت های کتابخانه ای، فعالیت های بسیج و کانون مسجد را مکمل فعالیت های مسجدی دانست که می تواند در جذب مردم به ویژه جوانان به مسجد کمک کند.

 

گفتنی است، در این  کارگاه  آموزشی که در مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) بجنورد برگزار شد، مباحث «مدیریت فرهنگی در مسجد» توسط حجت الاسلام «سیدمحمد افشین فر» مسئول قرارگاه صاحب الامر در خراسان شمالی و حجت الاسلام «حسن یزدانی» از اساتید حوزه و مشاورین خانواده  با موضوع تخصصی سبک زندگی و عفاف و حجاب  تبیین شد.

پایان/