«نقش مساجد درفرهنگ عفاف» ویژه مدیران کانون های مساجد خراسان شمالی تبیین شد
«نقش مساجد درفرهنگ عفاف» ويژه مديران کانون هاي مساجد خراسان شمالي تبيين شد
به مناسبت هفته بزرگداشت مساجد؛

«نقش مساجد درفرهنگ عفاف» ویژه مدیران کانون های مساجد خراسان شمالی تبیین شد

کارگاه آموزشي«نقش مساجد در فرهنگ عفاف» ويژه مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي به مناسبت هفته بزرگداشت مساجد در بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 40359 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کارگاه آموزشی تخصصی  «نقش مساجد در فرهنگ عفاف» ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و نیز رابطین این کانون ها امروز  5شنبه، سوم شهریور ماه جاری در محل مسجد امام حسن عسگری(علیه السلام) بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام «حسن یزدانی» از اساتید حوزه و مشاورین خانواده جایگاه انسان شهدا را پس از شهدا رفیع و والا توصیف کرد و با تشریح احادیثی بر این موضوع تاکید کرد.

وی به تلاش های شبانه روزی سلطه گران برای مقابله با فرهنگ عفاف و حجاب و هدف قرار دادن این موضوع با ساخت فیلم های مستهجن که آماری حیرت انگیز دارد، اشاره کرد و گفت: لازم است ما برای ایستادگی و از بین بردن این هجمه برنامه های خلاقانه از جمله فیلم با موضوع عفاف و حجاب بسازیم که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

وی آگاهی و نکته سنجی و شناخت راه های نفوذ دشمن را مورد توجه قرار داد و گفت: خیلی از برنامه ها و اتفاقاتی که به ظاهر سالم است و بدآموزی دارد و ما از کنار آن ساده  و بی توجه میگذریم و بعضا حتی مظاهر ترویج بی بند و باری و مقابله با فرهنگ عفاف است.

وی در ادامه مطالب فوق مصداق هایی مثل پخش سریال های کره ای را مطرح کرد و گفت: بعضا والدین می گویند این سریالها صحنه های غیر اخلاقی ندارد، در صورتی که این برداشت کاملا غلط است چرا که تلاش ها برای نشر رفتارها ناهنجار و مراودات غیر اخلاقی است و ضرورت دارد با دقت بیشتری در این باره رفتار شود.

وی تقویت باورهای دینی و اخلاقی را مورد تاکید قرار داد و از اهالی مسجد خواست تا برای حفظ فرهنگ ارشمند و انسان ساز عفاف و حجاب با آموزش و نهادینه ساختن ارزش های اسلامی در افراد، در برابر دشمنان بایستند.

این کارگاه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام  جمعه بجنورد آغاز و با اجرای سرود بچه های گروه سرود «نسیم ولایت» کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) بجنورد و نیز برپایی نمایشگاه آثار طراحی شده و عکس نوشته «آینده را از مسجد بسازیم»  همراه بود .

همچنین حجت الاسلام سید«محمد افشین فر» پیش از این کارگاه،  مباحث مربوط به مدیریت فرهنگی در مسجد را در قالب نشستی آموزشی برای مدیران کانون های حاضر تشریح کرد.

پایان/