همیاران برگزاری برنامه های اوقات فراغت در کانون بقیه الله(عج) بجنورد تجلیل شدند
همياران برگزاري برنامه هاي اوقات فراغت در کانون بقيه الله(عج) بجنورد تجليل شدند
با برگزاری مراسم اختتامیه در مسجد؛

همیاران برگزاری برنامه های اوقات فراغت در کانون بقیه الله(عج) بجنورد تجلیل شدند

مراسم اختتاميه فعاليت هاي اوقات فراغت کانون فرهنگي هنري مسجد بقيه الله (عج) شهرک فرهنگيان بجنورد با همراهي طرح محله هاي دوستي، برگزار شد و از فعالان اين برنامه در طول اوقات تابستان جاري با اهداء لوح و هدايايي تجليل شد.
شناسه خبر : 40485 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۰:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ برنامه های اوقات فراغت تابستانی در کانون فرهنگی هنری مسجد  بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان  با برگزاری مراسمی در این مسجد و دعوت از اصحاب فرهنگ و هنر مسجد استان از جمله حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد فهمای استان و حجت الاسلام براتیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد  و تجلیل از مربیان و فعالان آن  پایان یافت.

 

این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، رسمیت یافت و آغاز شد، با خیرمقدم حجت الاسلام ولی پور، امام جماعت پرتلاش این مسجد رنگ و شکلی تازه گرفت و ادامه یافت.

 

پس از آن نوجوانان این مسجد، میهمانان حاضر را با نغمه سرودی زیبا  به  تمسک جویی  از  دریای آرامش حضرت سید الشهدا فراخواندند و با زمزمه امیری حسین و نعم الامیر پیوندی ناگسستنی با سرور و سالار شهیدان برقرار کردند.

 

حجت الاسلام«عباس سرشته» سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی که به عنوان سخنران به این مراسم دعوت شده بود، نیز در ادامه با تشریح نحوه تقویت روح و ارتقاء بعد معنوی درانسان، اتصال و ارتباط با امام و ائمه اطهار(علیهم السلام) را عنصر مهم و اصلی نام برد و توصیه کرد: باید رشته اتصال به امام را محکم کنیم.

 

وی در ادامه  مطالب فوق و برشمردن نکات مذکور،  با عنوان اینکه  وجود امام اقیانوس است، در تکمیل موارد قبلی، سفارش کرد: پس از اتصال مستمر با امام و اقیانوس معرفت ائمه، باید ظرف و گنجایش خود نسبت به این اقیانوس را تعیین کنیم و بالا ببریم و پس از آن نیز لازم است جریان داشته باشیم و آنچه فهمیدیم را به دیگران منتقل کرده و مدام از این معنویت نشر یافته در خود،  مراقبت کنیم.

 

این برنامه مسجدی با تقدیر از مربیان و فعالان کلاس های اوقات فراغت و برگزار کنندگان طرح محله های دوستی پایان یافت.

 به گفته «فاطمه صائمیان» مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله (عج) آموزش روخوانی و روانخوانی و نیز حفظ قرآن کریم، آموزش نقاشی و سفال، داستان نویسی، سواد رسانه و همچنین آموزش نگهداری از  گل های آپارتمانی و برگزاری نشست های دورهمی کتابخوانی و تعریف فعالیت های ویژه برای رونق کتابخانه مسجد و نشر فرهنگ مطالعه مچون راه اندازی میز امانت کتاب ویژه نمازگزاران، از اهم برنام های این کانون برای گرایش بیشتر به مسجد و کاهش آسیب های اجتماعی در محل می توان نام برد.

 

در پایان و در توضیحی تکمیلی باید گفت:  طرح محله های دوستی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت مؤسسه در امتداد فرهنگ اردیبهشت بجنوردبرای کاهش آسیب های اجتماعی در محلات طراحی و اجرا شده است.

 

پایان/