جوان مسجدی عضو کانون رسالت روستای سست، قهرمان مسابقات کوراش آسیا شد
جوان مسجدي عضو کانون رسالت روستاي سست، قهرمان مسابقات کوراش آسيا شد

جوان مسجدی عضو کانون رسالت روستای سست، قهرمان مسابقات کوراش آسیا شد

«مهدي قره غاش» جوان مسجدي عضو فعال کانون رسالت روستاي سست توانست بر سکوي قهرماني و مدال آوران مسابقات کوراش قهرماني جوانان قاره پهناور آسيا بايستد و گردن آويز طلاي قهرماني اين مسابقات را از آن خود کند.
شناسه خبر : 40649 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «حسن پورثابت»، مدیر کانون فرهنگی هنری رسالت مسجد حضرت امام حسن عسگری (ع) روستای سست از توابع شهرستان اسفراین با اعلام این خبر تصریح کرد: «مهدي قره غاش»  جوان مسجدي، 17 ساله با حمایت پدر پهلوانش به مدت 7 سال است که به صورت  حرفه ای ورزش کواش را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: این جوان مسجدی از چهار سال گذشته به تیم ملی دعوت شده و پیش از این و تا کنون سه بار قهرمان کشور در رده سنی نوجوان شده است.

پورثابت همچنین اعلام کرد: قره غاش در مسابقات کوراش قهرمانی جوانان آسيا که از روز دوشنبه 10 شهریور در کشور تایلند آغاز شده؛ در وزن 60 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول حریف خود از چین تایپه را ضربه فنی کرد و پس از آن  در دور دوم حریف تاجیکستانی خود ضربه کرد و راهی نیمه‌نهایی شد.

وی ادامه داد: مهدی قره‌غاش، در مرحله  نیمه نهایی مقابل دیگر نماینده چین تایپه قرار گرفت و ضمن ضربه فنی حریف خود، به دیدار نهایی پیکارها صعود کرد.


پورثابت در توضیحی تکمیلی اضافه کرد: در مسابقه فینال، مهدی قره‌غاش حریف هندی خود را شکست داد و مقتدرانه به مدال طلای این دوره از رقابت‌های کوراش قهرمانی جوانان آسیا دست یافت.

بر پایه این گزارش: این جوان قهرمان ساکن روستای سست بوده و در آکادمی شهید توفیقیان برای مسابقات آماده شده است.

گفتنی است تیم ملی ایران در این مسابقات توانست با کسب  ۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۴ مدال برنز،  نایب قهرمان آسیا شود.