امروز پرچم و فرهنگ امام حسین (ع) عالم‌گیر شده است
امروز پرچم و فرهنگ امام حسين (ع) عالم‌گير شده است
معاون رییس‌جمهور در فاروج؛

امروز پرچم و فرهنگ امام حسین (ع) عالم‌گیر شده است

بيست و سومين يادواره شهداي روستاي خرق فاروج به همت اهالي مسجد و با سخنراني معاون رئيس‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و نيز دکتر حسين نژاد، استاندار خراسان شمالي برگزار شد.
شناسه خبر : 40650 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از خراسان شمالی، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، رئیس بنیاد شهید کشور در بیست و سومین یادواره شهدای روستای خرق ازتوابع شهرستان فاروج، یادواره شهدا را حفظ کننده پیوند عمیق نسل‌های آینده توصیف کرد و گفت: شهدا  همه در قله بودند و از عزیز ترین چیز خود در مسیر دفاع از حق و پرچم امام حسین علیه السلام یعنی جانشان گذشتند خدانیز این عظمت را به آنها عنایت کرد.

وی در این یادواره که امروز (پنج‌شنبه 17 شهریور) همزمان با سالروز قیام خونین 17 شهریور و جمعه سیاه سال 1357 در حرم مطهر شهید غریب امامزاده سید عبدالرحمن  بن موسی بن جعفر (ع) برگزار شد،  با اشاره به مکتب امام حسین (ع) گفت: در دنیا کسانی هستند که شیعه نیستند اما خود را محب ایشان می‌دانند، امروز پرچم و فرهنگ امام حسین (علیه السلام) عالم گیرشده و در نقاط مختلف دنیا برافراشته است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد:  زنده نگهداشتن اسلام منوط به زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و محرم وصفر است.

وی در تکمیل این مطالب اضافه کرد: شهدا و خانواده معززشان چون زندگی خود را  به نام امام حسین (ع) گره زده اند خود را در مسیر آن امام همام  قرار داده اند و پیش از دفاع از  میهن از پرچم حضرت سید الشهدا (ع) هم دفاع کردند که خدا این عظمت را به آنها داده است.

این گزارش می افزاید: «محمدرضا حسین نژاد»  استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم؛ شهرستان فاروج را شهر اتصال این استان با بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) خواند و اظهار امیدواری کرد با تلاش بتوانیم با راه های ارتباطی این شهرستان با دیگر شهرستان ها از جمله اسفراین و مرکز استان، زمینه رونق این منطقه را فراهم آوریم.

اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط کودکان و نوجوانان گروه سرود«منتظران مهدی(عجل الله تعالی فرج الشریف) »، برگزاری نمایشگاه شهدا و تکریم خانواده شهدا، از جمله این برنامه معنوی و نکوداشت یاد و خاطره 34 شهید روستای خرق می توان نام برد.