اهالی مساجد بجنورد این شب‌ها به تماشای تئاتر «واگویه‌های ذهن بیمار شمر» نشستند
اهالي مساجد بجنورد اين شب‌ها به تماشاي تئاتر «واگويه‌هاي ذهن بيمار شمر» نشستند
در آستانه اربعین حسینی؛

اهالی مساجد بجنورد این شب‌ها به تماشای تئاتر «واگویه‌های ذهن بیمار شمر» نشستند

هنرمند مسجدي از اهالي مسجد انقلاب بجنورد تئاتر «واگويه‌هاي ذهن بيمار شمر» را اين شب ها و به مناسبت اربعين حسيني در مساجد اجرا مي‌کند.
شناسه خبر : 40755 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ نمایش «واگويه‌هاي ذهن بيمار شمر»  به صورت تک گویی و مونولوگ در آستانه اربعین حسینی و ایام عزای پایان صفر برای نمازگزاران بجنوردی هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء اجرا می شود.

متن این اثر نمایشی توسط «سید یوسف حسینی» از هنرمندان مسجد انقلاب بجنورد، نوشته شده و با کارگردانی و بازی وی در صحن مساجد اجرا می شود.

این هنرمند مسجدی در معرفی این اثر نمایشی توضیح داد: برش هایی از اتفاقات و صحنه های واقعه سوزناک و جانگداز کربلا از آغاز  تا عصر عاشورا، به صورت تک گویی از زبان شمر لعین بازگو می شود.

وی همچنین اضافه کرد: تاکنون اهالی مساجد حضرت امیر المومنین (ع) خیابان شهید فرهادی بجنورد، مسجد امیر المومنین(ع) میدان دفاع مقدس، مسجد انقلاب، مسجد حجت بن الحسن(عج)، مسجد جامع و مسجد امام محمد باقر(ع)  این اثر نمایشی اجرا شده است.

حسینی، همچنین گفت: امشب،  سه شنبه 22 شهریور ماه این نمایش برای عموم نمازگزاران مسجد امام رضا (علیه السلام) بجنورد اجرا می شود.

گفتنی است؛ سید یوسف حسینی، هنرمند مسجدی و  دانش آموخته تئاتر بوده و  از سال 1389 فعالیت های هنری خود در عرضه هنرهای نمایشی را آغاز کرده است.