«رهپویان عاشقی»؛ کربلا نرفته‌ها به نیت اقتدا به حسین بن علی (علیه السلام) در خراسان شمالی
«رهپويان عاشقي»؛ کربلا نرفته‌ها به نيت اقتدا به حسين بن علي (عليه السلام) در خراسان شمالي
به همت اهالی مسجد؛

«رهپویان عاشقی»؛ کربلا نرفته‌ها به نیت اقتدا به حسین بن علی (علیه السلام) در خراسان شمالی

قدم‌هاي زائران کربلا نرفته حسين بن علي (عليه السلام) در استان خراسان شمالي به همت اهالي مسجد به سيل عاشقان جاماندگان اربعين مي پيوندند.
شناسه خبر : 40802 تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به همت اهالی مسجد و برخی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف استان  خراسان شمالی برنامه‌ریزی شده و اجرا می شود.

این مراسم که در شهرستان بجنورد به صورت محوری  و در دیگر نقاط شهرستان های استان برنامه ریزی شده،  صبح شنبه 26 شهریور ماه جاری  ساعت 10 صبح، همزمان با اربعین حضرت سید الشهدا(علیه السلام) و  شهدای کربلا برگزار می شود.

برنامه اصلی در بجنورد براساس اعلام برگزار کنندگان و فراخوان عمومی صادره، از میدان شهید بجنورد آغاز تا آستان مقدس امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (علیه السلام) ادامه خواهد داشت.

عاقبتی، مدیر کانون فرهنگی هنری نینوا مسجد حضرت امام رضا (علیه السلام) شهرک گلستان بجنورد یکی از برگزار کنندگان مراسم عزاداری و پیاده روی اربعین در این نقطه نیز اعلام کرد: این مراسم ساعت 9 صبح از  مقابل مسجد امام رضا (ع) آغاز تا مزار شهدای دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.

«حمیده مهدی پور» مدیر کانون روستایی «جوانان قمر بنی هاشم(ع)»  که فعالیت های فرهنگی در مسجد روستای باغچق بجنورد را رونق بخشیده  از قصد اهالی برای برگزاری پیاده روی نمادین و همراهی مردم دو روستای همجوار باغچق و علی آباد تا امامزاده محمد باقر (ع) روستای لنگر خبر داد و گفت: این پیاده روی همزمان با اربعین حسینی انجام می شود.

«اعظم نامور» مدیر کانون فرهنگی هنری قدس شهرستان راز و جرگلان نیز در ادامه اعلام کرد: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با محوریت فعالان مسجدی و هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ساعت 10:30  از محل مسجد امام رضا (علیه السلام) و حسینی هحضرت ابوالفضل (علیه السلام) آغاز می شود و پس از طی میدان معلم به سمت  گلزاری شهدای بهشت قاسم شهر راز و جرگلان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رحیمیان، مدیر فرهنگی بخش مرکزی منطقه سنگر و امام جماعت دو روستای باشی محله و خرق فاروج نیز از برگزاری آیین همقدمی جاماندگان اربعین حسینی در این روستا ها با عنوان «رهپویان عاشقی» خبر داد و گفت: این مراسم معنوی از مساجد این روستاها آغاز و به سمت مرقد امامزاده علی بن زین العابدین(علیه السلام) و گلزار شهدا آن ادامه خواهد داشت.

«زهرا انصاری» مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای گسک اسفراین از برگزاری مراسم پیاده روی از مقابل مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) به سمت مرقد امامزاده حمزه (علیه السلام) روستای دهنه شیرین خبر داد.

 

علاوه بر مراسم پیاده روی همچنین «شیما سادات موسوی»، مدیر کانون امام موسی کاظم (ع) و رابط کانون های فاروج،  از تدارک برپایی موکب استقبال از زائران  کاروان های پیاده ایام عزاداری پایان ماه صفر در این شهرستان خبر داد و با توضیح بیشتر گفت: این موکب همزمان با اربعین حسینی با برگزاری برنامه های عزاداری و نیز برنامه های فرهنگی در مسیر اصلی زائران حرم رضوی بر پا می شود.

وی اضافه کرد: استقبال از زائران کاروان های پیاده که قصد تشرف به حرم رضوی را دارند و نیز برنامه های  گرامیداشت هفته دفاع مقدس طراحی و اجرا خواهد شد.

اجرای دو پویش " نامه ای به مسجد" و  مسابقه کتابخوانی "مسجد سنگر است" به صورت مجازی ، برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و برگزاری محافل قرآنی و برگزاری پویش های همدلی و تهیه بسته های کمک معیشتی و نیز لوارم التحریر ویژه دانش آموزان نیازمند از اهم برنامه های ویژه اربعین می توان برشمرد.

 

پایان/