بازدید مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی از کانون روستایی شهدای پشنده در راز و جرگلان
بازديد مدير ستاد فهماي خراسان شمالي از کانون روستايي شهداي پشنده در راز و جرگلان

بازدید مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی از کانون روستایی شهدای پشنده در راز و جرگلان

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي از فعاليت هاي کانون "شهداي پشنده " شهرستان راز و جرگلان بازديد کرد و ضمن قدرداني از اقدامات مسجدي اين کانون روستايي طي نشستي در روند اجراي برنامه ها مشکلات فرهنگي پيرامون اين منطقه قرار گرفت.
شناسه خبر : 41090 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از فعالیت های کانون "شهدای پشنده "  شهرستان راز و جرگلان بازدید کرد و ضمن قدردانی از اقدامات مسجدی این کانون روستایی طی نشستی  در روند اجرای برنامه ها مشکلات فرهنگی  پیرامون این منطقه قرار گرفت.

وی ابتدا در محل مسجد و کانون حضور یافت، از نزدیک در جریان فعالیت های کتابخوانی اعم از کتابخانه و تعداد کتاب ها و اقدامات پیرامون آن قرار گرفت.

پس از آن طی نشستی آسیب شناسانه در خصوص مسایل و آسیب های این منطقه با مدیر کانون  و رابط حاضر گفتگو کرد و راهکارهایی ارائه شد.

«مریم امینی»، مدیر کانون روستایی "شهدای پشنده" در این بازدید و نشست صمیمانه اولویت فعالیت های این کانون را قرآن آموزی و تربیت حفاظ و قاریان  نوجوان کرد و گفت: در حال حاضر 50عضو فعال در این کانون در بخش های مختلف کتابخوانی و قرآن آموزی همراه برنامه های مسجد هستند.

وی ازدواج زودهنگام دختران بدون آگاهی و شناخت از موضوع ازدواج و اهداف ناصحیح  ازتشکیل   خانواده را از جمله مشکلات فرهنگی این منطقه عنوان کرد.

وی همچنین لزوم آموزش دقیق قرآنی و حضور مربیان کارآمد برای قرآن آموزان را نیز مورد توجه قرار داد و خواست در این باره از فعالیتهای کانون حمایت شود.

مدیر ستاد فهمای استان نیز  نیز در پاسخ به این مطالبات راهکارهایی از جمله ایجاد زمینه برای تربیت مربیانی از دل همین روستا در حوزه قرآن و نیز برگزاری کارگاه های مهارت زندگی و ارتقاء آگاهی دخترن نوجوان در خصوص موضوع ازدواج و نیز کارگاه های آموزش سواد رسانه  را پیشنهاد داد.

 

پایان/