از برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج و مهارت های زندگی تا تربیت مربیان قرآنی در شهرستان راز و جرگلان
از برگزاري کارگاه هاي آموزشي ازدواج و مهارت هاي زندگي تا تربيت مربيان قرآني در شهرستان راز و جرگلان
طی تفاهم ستاد فهمای استان با معاونت پرورشی و تربیتی راز:

از برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج و مهارت های زندگی تا تربیت مربیان قرآنی در شهرستان راز و جرگلان

نشست هم انديشي و کارشناسانه مدير ستاد فهماي خراسان شمالي با معاونت پرورشي و تربيتي آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان با هدف تبيين نقش تربيتي کانون هاي مساجد و بهره مندي از ظرفيت هاي معلمان و مدارس برگزار شد.
شناسه خبر : 41094 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست کارشناسانه، با بیان اینکه مسجد بهترین مکان رجوع برای تربیت و پرورش نیروهای انقلابی و اثر گذار است، گفت: تلاش ما این است که در برنامه ریزی ها این مهم محقق شود.

 

وی در ادامه به ارزیابی های انجام شده در خصوص مشکلات فرهنگی در شهرستان راز و جرگلان و موضوعات احصا شده توسط فعالان فرهنگی در برخی کانون های این شهرستان گفت: یکی از معضلات ازدواج زود هنگام دختران است که بدون آگاهی از ازدواج و تشکیل خانواده تنها با تصورات رویایی که از این موضوع دارند به این سمت و انتخاب کشیده می شوند است که نیاز است با آموزش و آگاهی دادن زمینه ازدواج صحیح و آگاهانه را فراهم آوریم.

وی همچنین موضوع ازتباط دهی فرهنگی فعالان کانون ها و ایجاد زمینه برای گرایش هرچه بیشتر به مساجد  ررا نیز مورد توجه قرار داد و از حاضران در جلسه خواست تا با بهره مندی از ظرفیت آموزشی و تربیتی معلمان و مدرسه  و آموزش و پرورش ارتباط دانش آموزان با مسجد تقویت و محکم شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا نوجوانان فهم واقعی، درست و دقیق تری از زندگی پیدا کنند و بر این اساس انتخاب کنند.

 

مرتضی پاکدامن، معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان نیز در این نشست با بیا ن اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی باعت ایجاد طوفان فکری  و کاهش آسیب های اجتماعی میشود، برای اجرای برنامه های آگاهی بخشانه و آموزشی و همکاری با کانون های مساجد اعلام همکاری کرد.

وی همچنین اعلام کرد:  205 مدرسه و یکهزار و 200 پرسنل در این شهرستان فعالیت دارند که تاکنون 250 کارگاه آموزشی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان برگزار شده است.

وی با اشاره به مناطق اهل تسنن و مناطق شیعه نشین این شهرستان گفت: در مناطق شیعه  نیاز به مربیان قرآنی در مدارس داریم و خواهشمندیم در این  خصوص کانون های مساجد با آموزش و پرورش  شهرستان همکاری کرده و این خلاء را پرکند.

وی همچنین از  راه اندازی کتابخانه های قفسه  باز در خوابگاه های مدارس شبانه روزی شهرستان  خبر داد.

برگزاری کارگاه های مهارت زندگی و پیشگیری از آسیب های ازدواج های ناآگاهانه و زود هنگام به ویزه در دختران،  و برگزاری کارگاه های آموزشی قرآنی و اعزام مربیان قرآنی از سوی کانون مسجد استان از اهم تفاهمات و همکاری  این جلسه می توان نام برد.

گفتنی است، در این نشست، امیری، کارشناس فرهنگی، شوقی کارشناس تربیت بدنی و جعفری مدیر بسیج فرهنگیان و کارشناس قرآنی  این معاونت نیز همراه کارکنان ستاد فهمای استان در بخش های فرهنگی و هنری و توسعه و شبکه سازی و روابط عمومی حضور داشتند و در خصوص مسایل مطرح شده بحث و تبادل نظر شد.

پایان/