شیخ ربنا، تندیس نخستین جشنواره آواهای آسمانی کشور را به خراسان شمالی آورد
شيخ ربنا، تنديس نخستين جشنواره آواهاي آسماني کشور را به خراسان شمالي آورد
با برگزاری مراسم اختتامیه؛

شیخ ربنا، تندیس نخستین جشنواره آواهای آسمانی کشور را به خراسان شمالی آورد

حجت الاسلام «محمدرضا محمدي» از قاريان و مربيان برجسته قرآني، معروف به شيخ ربنا و از فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي به عنوان يکي از برگزيدگان نخستين جشنواره آواهاي آسماني ويژه روستاها و عشاير کشور، تنديس اين جشنواره را دريافت کرد.
شناسه خبر : 41101 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» از قاریان  و مربیان برجسته و از فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی امروز 5 شنبه مهر ماه جاری  در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره آواهای آسمانی ویژه روستاها و عشایر کشور، به عنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

 

این مراسم که با حضور حجت الاسلام «کمال الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب شهرستان  اراک مرکز  استان مرکزی برگزار شد، حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» از اهالی روستای اسفیدان بجنورد  و  اعضای کانون فرهنگی هنری "شهدای اسفیدان"،  تندیس جشنواره را در بخش "ربناهای قرآنی"  دریافت و به عنوان یکی از قاریان برگزیده در این جشنواره معرفی شد.

براساس اعلام دبیرخانه این جشنواره و اخبار منتشر شده پیش از این، جشنواره آواهای آسمانی با انتشار فراخوان، از اواخر اردیبهشت تا پایان خرداد ماه سال جاری قریب به 500 اثر از سراسر کشور دریافت شد که پس از داوری در مرحله نخست 418 اثر به مرحله نهایی راه یافتند که داروان جشنواره این آثار را در سه رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال، داوری و در نهایت 28 اثر را شایسته تقدیر معرفی کردند.

همچنین جشنواره مذکور در 4 رشته دعا خوانی و مناجات، مدیحه سرایی و مرثیه خوانی و ربناهای قرآنی برگزار شدکه بیشترین آثار دریافتی مربوط به استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، مازندران و گیلان بود.

 

پایان/