تابستانی که گذشت؛ طرح «همه قرآن را بخوانیم» ویژه نوجوانان کانون امام هادی (ع) اجرا شد
تابستاني که گذشت؛ طرح «همه قرآن را بخوانيم» ويژه نوجوانان کانون امام هادي (ع) اجرا شد

تابستانی که گذشت؛ طرح «همه قرآن را بخوانیم» ویژه نوجوانان کانون امام هادی (ع) اجرا شد

مدير کانون فرهنگي هنري حضرت امام هادي (عليه السلام) خبر داد: طرح تابستاني "همه قرآن را بخوانيم" در اين کانون ويژه نوجوانان اجرا و مورد استقبال قرار گرفت.
شناسه خبر : 41165 تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان شمالی؛  «ابوالفضل سلطانی» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت امام هادی (علیه السلام) مسجد حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی  فرج الشریف) در بجنورد با عنوان اینکه تلاش کردیم تا همه نوجوانان در ایام تابستان گذشته با قرآن مأنوس شوند، در این باره  گفت: طرح قرآنی "همه قرآن را بخوانیم" با هدف انس دانش آموزان با معجزه رسول الله (ص) و بالابردن اعتماد بنفس آنها  در قرائت جمعی آیات قرآن بود.

وی اضافه کرد: این برنامه با هدف کلی "آموزش به شکل تکرار، نه غلط گیری" در قالب دورهمی نوجوانانه، در حضور یکی از اساتید قرآنی طراحی شده و به صورت جلسات هفتگی برگزار می شد که هم اکنون نیز در فصل جدید جلسات ماهانه آن برنامه ریزی شده است.

 سلطانی در توضیحی تکمیلی به روند آموزش طرح مذکور نیز اشاره کرد و ادامه داد: در هر هفته  آیاتی چند از یک سوره قرآن انتخاب می شد و همه نوجوانان  این آیات را می خوانند و بیان های غلط  توسط استاد با تکرار آیات، اصلاح می شد و در جلسه  آتی نیز آیات بعدی به همین نحو آموزش داده شد.

وی اضافه کرد: سعی کردیم بدینوسیله تمام نوجوانان حاضر نه تنها با روخوانی و روانخوانی قرآن آشنا شوند، بلکه آن شرم حضور در جمع نیز با این آموزش رفع  و قدرت بروز استعداد های نوجوانان در اجتماع کم کم تقویت شد.

 سلطانی که مدیر کانون مسجد منطقه کوی امام هادی (علیه السلام) بجنورد یکی از مناطق حاشیه و آسیب پذیر است، در ادامه برگزاری کلاس های تربیتی و معرفتی را در برنامه گزارش تابستانی گنجاند و اعلام کرد: کلاس های آموزش  شهروندی به دانش آموزان با هدف تربیت نیروهای همیار محله و مقابله با آسیب های اجتماعی و پرورش حس مسئولیت شهروندی در این نوجوانان و نیز اکران فیلم نیز در برنامه های فراغت تابستانی اجرا شد.

 

وی برگزاری برنامه های ورزشی از جمله حضور نوجوانان در سالن ورزشی  و کلاس های آموزشی فوتسال و برگزاری مسابقات با ایجاد انگیزه رقابتی سالم را نیز در خاتمه معرفی کرد.

 

پایان/