کانون های روستایی بخش مانه در خراسان شمالی میزبان سلسله نشست های فرهنگی مسجدی
کانون هاي روستايي بخش مانه در خراسان شمالي ميزبان سلسله نشست هاي فرهنگي مسجدي
در آستانه 15 مهر ماه، ملی روستا و عشایر؛

کانون های روستایی بخش مانه در خراسان شمالی میزبان سلسله نشست های فرهنگی مسجدی

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي همزمان با فرا رسيدن سالروز شهادت امام حسن عسگري(عليه السلام) با هدف ارتقاء اقدامات کانون هاي مساجد شهرستان مانه و سملقان، سه شنبه 12 مهرماه، نشست مشترکي با ارکان مساجد و فعالين 5 کانون روستايي در اين شهرستان برگزار کرد و ايده هاي تأثيرگذاري بيشتر اين کانون ها در مناطق واقعه، را بررسي کرد و راهکارهاي در اين باره ارائه شد.
شناسه خبر : 41233 تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما ) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) و در آستانه روز ملی روستا و عشایر،  سه شنبه 12 مهرماه جاری،  نشست مشترکی با ارکان مساجد و فعالان  پنج کانون روستایی در این شهرستان برگزار کرد و در تبادلی هم اندیشانه  راهکارهای اثربخشی بیشتر  این کانون ها در مناطق واقعه، را بررسی کردبررسی قرار داد و  راهکارهایی نیز ارائه شد.

ابتدا  با ارکان مسجد حضرت امیر المومنین (ع) روستای کوشکی ترکمن، نشست صمیمانه ای برگزار کرد و در این نشست «زهرا زرین فر» از مربیان تربیتی و قرآنی روستا، به عنوان مدیر جدید کانون "عاشقان امامت"  این مسجد انتخاب  و ضمن قدردانی از زحمات «فاطمه هنرمند گیامی» مدیر اسبق، راهکارهای  ارتقاء فرهنگی و اقدامات اثرگذار  کانون های مساجد مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  در روستای خرمده شرقی حاضر شد، ضمن بازدید از فعالیت های مسجدی این روستا، نشستی با ارکان مسجد و نیز شورا و دهیار  و فرمانده پایگاه بسیج آن برگزار کرد که راهکارهای ارتقاء کانون فرهنگی هنری "رمضان" در این نشست بررسی و بازبینی شد.

 

پس از آن نیز روستای خرمده غربی مقصد بعدی این نشست ها بود حجت الاسلام پاکدامن،  ضمن بازدید از فعالیت های مسجدی کانون "مشتاقان ولایت"  مسجد امام حسن (ع) این  روستا نشستی با اسحاقی، شورای این روستا برای اثربخشی بیشتر اهالی مسجد در کاهش آُسیب های اجتماعی برگزار کرد.

نشست مشترکی با ارکان مسجد حضرت ابولفضل (ع) روستای عشق آباد  برنامه بعدی این روز فرهنگی بود که  ضمن بازدید از این مسجد در خصوص تعیین تکلیف کانون "عاشقان ولایت" آن و انتخاب مدیر جدید با حجت الاسلام دبیقی، امام جماعت مسجد و هیئت امنا و فعالان آفرهنگی روستا  گفتگو شد.

 

نشست صمیمانه با حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه شهر پیش قلعه در بخش مانه دیگر برنامه انجام شده بود که پس از آن با همراهی وی، نشست فرهنگی و کارشناسانه ای با  اهالی مسجد برای فعال شدن کانون فرهنگی هنری "بصیرت" مسجد جامع روستای برج زنگانلو شهرستان مانه و سلمقان برگزار شد  ودر این نشست «بهاره یزدانی» به عنوان  مدیر جدید این کانون معرفی و برای همکاری بیشتر درجهت ارتقاء فرهنگی این منطقه، اعلام آمادگی شد.

 

پایان/