کانون «بصیرت» مسجد جامع روستای برج زنگانلو میزبان نشست کارشناسانه فرهنگی/ مدیر جدید کانون معرفی شد
کانون «بصيرت» مسجد جامع روستاي برج زنگانلو ميزبان نشست کارشناسانه فرهنگي/ مدير جديد کانون معرفي شد
با حضور امام جمعه شهر پیش قلعه مانه و سملقان؛

کانون «بصیرت» مسجد جامع روستای برج زنگانلو میزبان نشست کارشناسانه فرهنگی/ مدیر جدید کانون معرفی شد

کانون فرهنگي هنري «بصيرت» مسجد جامع روستاي برج زنگانلو، ميزبان نشست فرهنگي و کارشناسانه ارتقاء فعاليت هاي فرهنگي هنري با بهره مندي از قابليتهاي اين کانون و اهالي مسجد شد.
شناسه خبر : 41234 تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به همراه حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه شهر پیش قلعه، سه شنبه شب همزمان با شب شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) برای فعال شدن کانون فرهنگی هنری "بصیرت" مسجد جامع روستای برج زنگانلو شهرستان مانه و سلمقان در این مسجد حضور یافتند و در نشستی کارشناسانه مدیر جدید این کانون معرفی و برای  همکاری بیشتر درجهت ارتقاء فرهنگی این منطقه، اعلام آمادگی شد.

وی در این نشست که افراد موثق شورا و دهیاری روستا را نیز گرد خود آورده بود، به اهمیت نقش مسجد در ارتقاء فعالیت های فرهنگی  اشاره کرد و گفت: امروز دچار جنگ فرهنگی هستیم و دشمن به واسطه ابزار آن به خانه های ما راه یافته و خطر  بیخ گوش ما است و جوانان و نوجوانان ما در خطر جدی این جنگ نابرابر هستند.

وی همچنین اضافه کرد: باید دانش آموزان نوجوانان و جوانان را با ارتقاء فرهنگی واکسینه کنیم و برای کار نتیجه بخش لازم است  به دنبال همراهی مردم باشیم.

حجت الاسلام پاکدامن  با تأکید بر حضور بیشتر مردم در مساجد را از راه کارهای اصلی مقابله با جنگ فرهنگی دشمن نام برد و گفت: اگر بتوانیم مردم را برای کار فرهنگی و حمایت از ضرورت فعالیت های فرهنگی آماده کنیم بدون شک می توانیم در برابر آسیب های اجتماعی و  تلاش دشمنان بایستیم.

وی همچنین با اشاره به همت و اراده جمعی مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی و تجسم این اراده در ساخت بنای فیزیکی مساجد همچنین ادامه داد: اگر والدین آگاه شوند که چه خطر بزرگی کودکان و نوجوانان مارا تهدید میکند بههمان ادازه که برای سخت افزار مسجد هزینه می کنند برای بنای فرهنگی نیز هزینه خواهند کرد.

 

 

حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه شهر پیش قلعه ازتوابع شهرستان مانه و سملقان نیز در این نشست عنوان کرد: کانون مسجد باید با مطالبه گری در صدد رفع مشکلات منطقه برآید.

وی در خصوص پی گیری مشکلات این روستا با هدف ارتقاء فرهنگی آن اعلام حمایت کرد.

 

در این نشست  «بهاره یزدانی» به عنوان مدیر جدید کانون بصیرت انتخاب و از زحمات «غلامعلی شاددل» مدیر اسبق این کانون قدردانی شد.

 

گفتنی است، برگزاری نشست های کتابخوانی و معرفی کتب ارزشمند بصیرتی برای دختران جوان روستا از اهم اقدامات پیش روی در این کانون می توان نام برد.

پایان/