تحقق منویات رهبری در عرصه وحدت در مساجد منجر به ارتقای اقدامات فرهنگی در جامعه می‌شود
تحقق منويات رهبري در عرصه وحدت در مساجد منجر به ارتقاي اقدامات فرهنگي در جامعه مي‌شود
امام جمعه اسفراین؛

تحقق منویات رهبری در عرصه وحدت در مساجد منجر به ارتقای اقدامات فرهنگی در جامعه می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين «سيد محمد موسوي» امام جمعه اسفراين ضمن تبريک فرا رسيدن هفته وحدت، با اشاره به سالروز سفر تاريخي مقام معظم رهبري در 19 مهر ماه در رابطه با کانون‌هاي مساجد گفت: تحقق منويات رهبري در عرصه وحدت در مساجد منجر به ارتقاي اقدامات فرهنگي در جامعه مي‌شود.
شناسه خبر : 41315 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از خراسان شمالی، حجت الاسلام پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی امروز و در نخستین روز از ایام هفته وحدت و میلاد سراسر برکت  پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم ) با حضور در شهرستان اسفراین با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

  

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد موسوی»  در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و نیز با اشاره به 19 مهر سالروز سفر تاریخی و پربرکت رهبر معظم انقلاب به این استان، به بیانات ایشان در جمع ائمه جماعات و طلاب و روحانیون خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: تاکید رهبر بر هم افزایی در مسجد با بهره مندی از قابلیت های کانون مسجد و پایگاه بسیج،  نشان از تأثیر هر چه بیشتر رویه وحدت و همدلی اصحاب مسجد بر جامعه است.

امام جمعه اسفراین اضافه کرد: ابتدا لازم است در مساجد بین افراد و نهادها همدلی و وحدت رویه وجود داشته باشد تا بتوانیم با  این همدلی در فعالیت های دینی و ارزشی توسعه و رشد فرهنگی را  در جامعه شاهد باشیم  در غیر اینصورت متفرق شدن، اثرات منفی خود را بر امور خواهد گذاشت.

وی با عنوان اینکه هم اکنون فضا در کانون های مساجد چه از لحاظ سخت افزاری امکانات و تجهیزات و چه از نظر نرم افزاری و نیروی انسانی، برای فعالیت های فرهنگی فراهم است، اضافه کرد: لازم است افراد تاثیرگذار و دغدغه مند در کانون های شهری و روستایی فعال باشند تا بموقع با آگاهی نسبت به خطرات و توطئه های دشمنان احساس خطر کنند و وارد عمل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین  موسوی همچنین گفت: مستکبرین و اسلام ستیزان مدام در تلاشند برای مقابله با شعائر دینی و به فرموده امیر المومنین (علیه السلام)آنها بر باطلند و اینقد برای باطل فعالیت می کنندلازم است ما  بر حقیم و اندیشه حق را میشناسیم بدون تاخیر و باآگاهی در مساجد اقدام کنیم مقابل حق ستیزی بایستیم.

امام جمعه اسفراین به اغتشاشات اخیر و تاثیر برخی نوجوانان و دانش آموزان در این حرکت ها اشاره کرد و گفت: پیش از این دشمن برای جنگ نظامی سرباز با خود به میدان جنگ می آورد و امروز در جنگ نرم تلاش می کند و   از بین خود ما سرباز بگیرد، که لازم است به دشمن اجازه نفوذ ندهیم.

وی بار دیگر با توصیه به وحدت همدلی در مساجدتاکید کرد: همدلی و وحدت سبب صرف انرژی های عملیاتی در مقابله با دشمن و توسعه جامعه می شود.  

حجت الاسلام پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این دیدار، ضمن تبریک ایام فرخنده هفته وحدت، ضمن تأکید بر موضوع هم افزایی ارکان مسجد و توجه به قابلیت های فرهنگی فعالان مسجدی با وحدت رویه، اعلام کرد: جلسات هفتگی با دستگاه های مرتبط با مسجد برای ترسیم و تدوین "سند تعالی مسجد" و حرکت به سمت رونق هرچه بیشتر کارکردهای اثرگذار مساجد برگزار می شود.

وی تربیت نیروی انقلابی کارآمد را اولویت اصلی در برنامه های کانون های مساجد برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با وحدت و همراهی ارکان مسجد بتوانیم به این مهم برای توسعه اجتماعی فرهنگی جامعه و مقابله با جنگ فرهنگی دشمن گام برداریم.

گفتنی است، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در ادامه احصاء ظرفیت های کانون های مساجد و تعامل و بازدید های میدانی، به شهرستان اسفراین سفر کرده و ضمن بازدید از این کانون ها نشست های کارشناسانه با ارکان مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی برای ارتقاء  نقش کانون های این مناطق برگزار خواهد کرد.