راهکاری های هنری برای ارتقاء فرهنگی و هنری کانون های مساجد شهرستان اسفراین رایزنی شد
راهکاري هاي هنري براي ارتقاء فرهنگي و هنري کانون هاي مساجد شهرستان اسفراين رايزني شد
در نشست مدیر فهمای خراسان شمالی با رییس ارشاد؛

راهکاری های هنری برای ارتقاء فرهنگی و هنری کانون های مساجد شهرستان اسفراین رایزنی شد

نشست رايزني فرهنگي و بررسي راهکارهاي هنري براي بروز و ظهور هرچه بيشتر نقش کانون هاي مساجد و احياء کارکردهاي فرهنگي در شهرستان اسفراين همزمان با ايام هفته وحدت برگزار شد.
شناسه خبر : 41326 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۳۲

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، یکشنبه 17 مهرماه همزمان با ایام هفته وحدت و میلاد سراسر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) و در آستانه 19 مهر؛ سالروز  سفر پربرکت  مقام معظم رهبری به شهرستان های این استان در نشستی با رییس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین در خصوص راهکارهای ارتقاء کانون های مساجد با بهره مندی از ظرفیت هنرمندان و اثرگذاران حوزه فرهنگ و هنر گفتگو کردند.

 

وی در این جلسه جلب هنرمندان به سمت مسجد و  ایجاد فضای گسترده آموزشی رشته های هنری در دل مساجد  را خواستار شد و  پرورش هنرمندان مسجدی را مورد توجه قرار داد و از برنامه های پیش رو کانون های استان نام برد.

وی همچنین مصداق ها و نمونه هایی از پرورش هنرمندان مسجدی در مناطق محروم و روستایی همچون روستای پشنده در شهرستان راز و جرگلان و تربیت هنرمندان معرق کار برشمرد و خواست هنرمند در مسجد رشد و پرورش یابد.

«حسین هلاکویی»، رییس تازهمنصوب شده فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین ضمن تایید موضوع های مطرح شده از آموزش هنر در مساجد و تربیت هنرمندان مسجدی استقبال کرد و در این باره اعلام حمایت کرد.

وی همچنین بازدید های میدانی از کانون های مساجد را نیز مورد توجه قرار داد و اعلام همراهی و همکاری کرد.

در این نشست «غلامحسن امیری» و «زهرا براتی» مدیران دو کانون رابط شبکه رابطین کانون های مساجد شهرستان اسفراین نیز حضور داشتند.

گفتنی است؛ دیدار با امام جمعه اسفراین، و بازدید از چهار کانون "مکتب الرضا(علیه السلام)" مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) روستای ایرج، "امام خامنه ای (مدظله العالی)" مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام)، "مشکات" مسجد حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) و " امام سجاد (علیه السلام )" مسجد امام سجاد (علیه السلام) در این برنامه نیم روزی اسفراين نیز می توان نام برد و نشست هايي براي ارتقاء فعاليت هاي اين کانون ها برگزار شد.

 

پایان/