قاب تکریم شکوه مادری در روستای باغلق؛ هم مادر شهید بود هم خواهر شهید
قاب تکريم شکوه مادري در روستاي باغلق؛ هم مادر شهيد بود هم خواهر شهيد
در آستانه میلاد خاتم الرسل(ص)؛

قاب تکریم شکوه مادری در روستای باغلق؛ هم مادر شهید بود هم خواهر شهید

مادر شهيد والامقام «قمرالدين نفس زاده» از شهداي اهل تسنن شهرستان راز و جرگلان، همزمان با هفته وحدت و در آستانه 17 ربيع الاول، سالروز ميلاد سراسر نور و رحمت حضرت محمد مصطفي(صلي الله عليه وآله وسلم) با حضور اهالي فهماي خراسان شمالي تکريم شد.
شناسه خبر : 41462 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، چهارشنبه شب، 20 مهرماه  با حضور در روستای باغلق شهرستان راز و جرگلان به دیدار خانواده شهید والامقام «قمرالدین نفس زاده» رفت و مقام شامخ مادر رآن شهید گلگون کفن را ارج نهاد.

 

این مادر بزرگوار شهید، برادر خود شهید «قربان مراد پروانه»  را نیز در راه دفاع از اسلام و مرزهای ایران اسلامی فدا کرده بود.

 

«میثم آذری» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راز و جرگلان نیز در این دیدار معنوی همراه فعالان کانون مسجد شد و حاضران از جمله مدیر ستاد فهمای استان با اهدای لوح سپاس با آرمان های شهدا تجدید عهد کردند.

شهید والامقام «قمرالدین نفس زاده» دهم فروردین 1346 در روستای باغلق به دنیا آمد و در تاریخ چهارم تیرماه 1367 به درجه رفیع شهادت نائل شد و در گلزار شهدای روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

همچنین شهید «قربان محمد پروانه» به عنوان سرباز نیروهای ارتشی به جبهه اعزام و در سال ۶۴ در منطقه کوشک مجروح شد، وی با  ۷۰ درصد جانبازی و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جنگ، به فیض عظیم شهادت نائل شد.

گفتنی است؛ طرح ملی «شکوه مادری» مرحله دوم اجرای «سه شنبه های تکریم» و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله پیرامون مسجد است.

پایان/