بازدید مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی از کانون روستایی شفاء در راز و جرگلان
بازديد مدير ستاد فهماي خراسان شمالي از کانون روستايي شفاء در راز و جرگلان

بازدید مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی از کانون روستایی شفاء در راز و جرگلان

کانون فرهنگي هنري "شفاء" مسجد حضرت محمد رسول الله (صلي الله عليه وآله و سلم) روستاي بيک پولاد شهرستان راز و جرگلان، همزمان با هفته وحدت پذيراي اهالي فهما شد.
شناسه خبر : 41472 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان شمالی؛ «عبدالحسین اسفندیاری» مدیر کانون فرهنگی هنری شفاء مسجد حضرت محمد رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم) روستای بیک پولاد شهرستان راز و جرگلان، یکی از روستاهای اهل تسنن استان خراسان شمالی، میزبان مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با همراهی کارشناسان مسئول دو حوزه فرهنگی و هنری و توسعه و شبکه سازی این ستاد  و نیز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راز و جرگلان بود و از بخش های مختلف این کانون بازدید شد.

مدیر ستاد از محل  خانه قرآن روستای بیک پولاد  که به همت و اراده شخصی مدیر کانون شفا بنا شده بازدید کرد و فعالیت های انجام شده را مورد ارزیابی قرار داد.

پس آن نیز نشستی با همراهی میثم آذری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راز و جرگلان و حضور  مدیر کانون و کارشناسان ستاد برگزار شد و در این نشست راهکارهای ارتقاء کانون و مشکلات فرهنگی مطرح شد و مواردی همچون انس با مطالعه و کتابخوانی و مهمارت آموزی جزء راهکارها بیان شد.

 «اسفندیاری» مدیر کانون فرهنگی هنری شفاء با راه اندازی کارگاه خیاطی ویژه بانوان در محل کانون، روستای بیک پولاد زمینه کارآفرینی برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار را فراهم آورده است.

راه اندازی خانه قرآن و آموزش روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن به کودکان و نوجوانان روستا، برگزاری کارگاه های صنایع دستی از جمله قالی بافی و گلیم را می توان از دیگر اقدامات انجام شده این مدیر کانون برای روش نگهداشتن چراغ مسجد و جذب کودکان و نوجوانان به مسجد می توان نام برد.

این کانون همچنین در سومین رویداد ملی فهما جزء کانون های برگزیده، در بخش انتخاب کانون های فعال استانی قرار گرفت.

پایان/