کانون های مناطق مرزی خراسان شمالی میزبان اهالی فهما شدند
کانون هاي مناطق مرزي خراسان شمالي ميزبان اهالي فهما شدند

کانون های مناطق مرزی خراسان شمالی میزبان اهالی فهما شدند

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي شنبه، 30 مهر ماه در مناطق مرزي و روستايي بخش غلامان شهرستان راز و جرگلان حضور يافت از فعاليت هاي 6 کانون روستايي اين منطقه بازديد کرد.
شناسه خبر : 41720 تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی شنبه، 30مهرماه جاری، با همراهی کارشناس مسئول حوزه های ساماندهی و شبکه سازی و نیز پشتیبانی و اداری و مالی  این ستاد استانی  در منطقه روستایی و مرزی بخش غلامان شهرستان راز و جرگلان حضور یافت  و از  کانون های مساجد این منطقه بازدید کرد و در جریان روند اقدامات انجام شده این کانون ها قرار گرفت.

بازدید از  کانون های فرهنگی هنری "حضرت ابوالفضل(علیه السلام)" بخش غلامان، "سید الشهدا(علیه السلام)" روستای داشلی قلعه، "چشمه کوثر" روستای سخسو انقلاب و نشست مدیر ستاد کانون های مساجد استان، با ارکان این مساجد و بررسی راهکارهای ارتقاء نقش کانون مسجد و تربیت نیروهای اثر گذار فرهنگی ابتدا صورت گرفت.

وی همچنین در کانون های "شهدای تازه قلعه" روستای تازه قلعه، "مبارکه" روستای آدینه قلی و نیز "شهید پارسا" در  روستای گویینیک نیز حضور یافت و از اقدامات این کانون ها بازدید کرد.

حجت الاسلام پاکدامن، در این دیدار ها که غالبا با نشست های کارشناسانه و صمیمانه همراه بود، تربیت نیروی مسجدی و کادرسازی را اولویت فعالیت های کانون های مساجد استان عنوان کرد و در این خصوص راهکارهایی ارائه کرد که از آنجمله توجه به موضوع کتابخوانی، تقویت موضوع هنر و تربیت هنرمندان در این مناطق، اکران فیلم را می توان نام برد.

 

البته در تکمیل این خبر و توضیح بیشتر باید گفت: 60 پک لوازم التحریر  نیز در این بازدید ها، برای اهداء به دانش آموزان نیازمند، در اختیار کانون های مذکور قرار گرفت.

 

گفتنی است، این بازدید ها به طور مستمر از شهریور ماه جاری آغاز شده و تاکنون تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، اسفراین، گرمه و جاجرم بازدید شده و موارد مطرح شده اعم از تغییر مدیر کانون، آموزش مهارت های زندگی و تربیت مربی و برگزاری سلسله جلسات کتابخوانی و ارتقاء مبنای فکری و راهکارهای تربیت نیروی مسجدی مورد بررسی و در دست پیگیری قرار گرفته و جلسات تکمیلی ستادی نیز در این راستا برگزار شده است.

پایان/