برگزاری نشست های کارشناسانه فرهنگی همراه با بازدید از فعالیت های چهار کانون در مساجد فاروج
برگزاري نشست هاي کارشناسانه فرهنگي همراه با بازديد از فعاليت هاي چهار کانون در مساجد فاروج
در راستای ارتقاء کانون های فرهنگی هنری؛

برگزاری نشست های کارشناسانه فرهنگی همراه با بازدید از فعالیت های چهار کانون در مساجد فاروج

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي در راستاي ساماندهي و ارتقاء اقدامات کانون هاي مساجد اين استان، به شهرستان فاروج سفر کرد و و نشست هاي فرهنگي و آسيب شناسانه با ارکان مسجد و نيز ادارات فرهنگ و ارشاد و تبليغات اسلامي اين شهرستان برگزار کرد.
شناسه خبر : 42057 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی  در ادامه بازدید از فعالیت کانون های مساجد استان، به شهرستان فاروج سفر کرد و نشستی با افراد تأثیرگذار اعم از مدیر کانون و امام جماعت و ... در این مساجد برگزار کرد و در جریان روند فعالیت هایی که به تازگی در این کانون ها انجام شده قرار گرفت.

 

وی ابتدا در محل کانون حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) حضور یافت ضمن بازدید از این کانون نشست فرهنگی با همراهی شیماسادات موسوی، مدیر این کانون و نیز رفیعی، مدیر کانون فرهنگ یهنری یاسین روستای خیرآباد که هر دو کانون رابط شبکه رابطین کانون های فاروج به شمار می روند برگزار کرد.

پس از آن نیز نشستی با فعالان کانون موسی بن جعفر(علیه السلام) فاروج در محل مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار شد، که تشکیل هسته فرهنگی در مسجد،  معرفی یک رابط خواهر و یک رابط برادر در کانون، توجه به کتابخوانی، اهمیت برنامه ریزی در این باره، سامانه بچه های مسجد و رویداد فهما، اجرای طرح پالایش کتاب از جمله موارد مطرح شده در این نشست ها می توان نام برد.

پاکدامن، همچنین با حسن رضوانی و حجت الاسلام فرازی به ترتیب روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج نیز دیدار کرد و صط نشست های جداگانه همراهی و هم افزایی هرچه بیشتر در فعالیت های مسجدی و رونق مساجد را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه نیز وضعیت کانون در حال تأسیس مسجد جامع روستای سه گنبد فاروج نیز گفتگویی با حجت الاسلام رضوانی، امام جماعت این مسجد در  خصوص تعیین تکلیف این کانون  با معرفی فردی شایسته به عنوان مدیر، صورت پذیرفت.

گفتنی است؛ 389 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خراسان شمالی فعال  است که 27 باب کانون در مساجد شهری و روستایی شهرستان فاروج دایر است.

پایان/