غفلت کنیم دشمن افکار تربیتی ما را می دزدد/ کانون مسجد باید حلقه اتصال تشکیل گروه های جهادی تربیتی و جهاد تبیین باشد
غفلت کنيم دشمن افکار تربيتي ما را مي دزدد/ کانون مسجد بايد حلقه اتصال تشکيل گروه هاي جهادي تربيتي و جهاد تبيين باشد
امام جمعه شیروان در جمع اهالی فهمای خراسان شمالی؛

غفلت کنیم دشمن افکار تربیتی ما را می دزدد/ کانون مسجد باید حلقه اتصال تشکیل گروه های جهادی تربیتی و جهاد تبیین باشد

امام جمعه شيروان درديدار با مدير ستاد فهما خراسان شمالي با تاکيد بر اهميت نقش کانون هاي مساجد در تربيت نسل جوان مسجدي، تاکيد کرد: جهاد تبيين بايد از مسجد شکل بگيرد و کانون هاي مساجد براي اين موضوع بايد برنامه مستمر داشته باشند و به سراغ نوجوانان بروند چرا که اگر ما غافل شويم به دنبال نوجوانان نرويم، دشمن افکار ما را مي دزدد و به سراغ جوانان ما مي رود.
شناسه خبر : 42161 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین «حسین تکمیلی»، شنبه 21 آبان ماه جاری،  در نشستی با حجت الاسلام پاکدامن، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی و نیز ابراهیم عباس پور ییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان،  تنی چند از کارکنان این ستاد، ضمن ستودن موضوع ضرورت جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، آن را نشان از دور اندیشی آگاهانه و بصیرت رهبر انقلاب ذکر کرد و گفت: هر چه می گذرد این آینده نگری بصیرانه رهبر انقلاب دقیق تر و ملموس تر میشود و موضوع  بصیرت افزایی کاربردی جلوه می کند.

امام جمعه شیروان،  در ادامه به شرایط کنونی و تلاش این روزهای دشمن که از موضع ضعف و استیصال اهدافش را پیش می برد، اشاره کرد و در تشریح آن چند نکته را به عنوان موضوع محوری برشمرد و گفت: یکی از مهمترین نکات این است که اگر ما غافل شویم به دنبال نوجوانان و جوانان نرویم، دشمن افکار ما را می دزدد  و به سراغ جوانان ما می رود.

وی در تکمیل این جملات در ابتدای سخنان خود،  نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد  را  مورد توجه قرار داد و با ترسیم و توصیف آن به مجموعه ای از جوانان دلسوز و دغدغه مند، تاکید کرد: جهاد تبیین باید از مسجد شکل بگیرد و کانون های مساجد برای این موضوع باید برنامه مستمر داشته باشند و به سراغ نوجوانان بروند.

امام جمعه شیروان با اذعان بر این نکته که در این راه  و پی گیری اجرای برنامه های مستمر  برای نوجوانان و جوانان، تلاش دائمی و کافی نداشتیم، همچنین با زبان توصیه ضرورت هایی نیز در نحوه فعالیت کانون ها عنوان کرد و گفت: خیال نکنیم اینکه کانون را با امکانات تجهیز کردیم، کافی است، نه! لازم است بارها و بارها به سراغ فعالان و نوجوانان این کانون ها برویم و از این میان افراد دلسوز و پایه کار را پیدا کنیم، تا با ارتباط، برنامه و آموزش مداوم زمینه جهت دادن و هدایت کردن آنها در مسیر درست فراهم شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی، در ادامه مطالب فوق با مطرح کردن این مسئله  که  کانون مسجد نیاز به برنامه تربیتی و تشکیل گروه های جهادی تربیتی دارد، تصریح کرد: اگر هر کانون مسجد برنامه  تربیتی مدون داشته باشد، می تواند اثرات بیشتر و دقیق تری به جا گذارد.

وی همچنین با تصریح این نکته که باید بدانیم دستمان خالی نسیت و قابلیت های تربیتی فراوانی داریم، اضافه کرد: مسجد و شعائر مذهبی و سرمایه هایی فرهنگی و اعتقادی همچون محرم داریم که خود اینها برنامه ای مدون است و کانون مسجد می تواند حلقه اتصال این برنامه های تربیتی به جامعه  هدف باشد..

وی در تکمیل مطالب و نکات ارائه شده به نقش امامان جماعت مساجد اشاره کرد و با عنوان اینکه امام جماعت باید نسبت به نقش تربیتی کانون ها حساس تر شود و در این خصوص ایجاد انگیزه لازم است، اعلام کرد: برای برگزاری نشست های آموزشی در این باره ویژه ائمه جماعت مساجد آمادگی داریم تا با تبیین ضرورت نقش کانون ها، امام جماعت پشتیبان فعالان کانون در اجرای برنامه های تربیتی باشد و همراه شود.

حجت الاسلام تکمیلی، در خاتمه تقویت مبانی اندیشه اسلامی را موضوعی مهم و محوری اعلام کرد و با بیان اینکه هر چه ضربه خوردیم از همین نقطه بوده است، تقویت جلسات حضوری و آموزشی در این باره را مورد توجه قرار داد و خواستار شد.

 

پایان/