نوجوانان در دل مسجد، برنامه ریزی و اجرای کارفرهنگی و تشکیلاتی را تجربه کردند
نوجوانان در دل مسجد، برنامه ريزي و اجراي کارفرهنگي و تشکيلاتي را تجربه کردند
به همت کانون مهدی موعود (عج) جاجرم؛

نوجوانان در دل مسجد، برنامه ریزی و اجرای کارفرهنگی و تشکیلاتی را تجربه کردند

اردوي آموزشي يک روزه ويژه نوجوانان با هدف آموزش تشکيلات مسجدي و اجراي کارفرهنگي در مسجد، به همت فعالان کانون فرهنگي هنري مهدي موعود(عج) جاجرم، برنامه ريزي و اجرا شد.
شناسه خبر : 42359 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «علی اکبر عباس زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عجل الله تعالی فرج الشریف) مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) با اعلام این خبر گفت: یکی از اولویت های کار کانون تشکیل ِتشکیلات مسجدی و تأثیرگذار از جوانان و نوجوانان است که این برنامه با محوریت پرداختن به تربیت و آموزش نوجوانان مسجدی، طراحی و اجرا شد.

وی اضافه کرد: برنامه مذکور، در قالب اردویی فرهنگی آموزشی در محل مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) اجرا شد که نوجوانان و دانش آموزان پایه ششم و هفتم در قالب گروه فرهنگی «شهید سیدمجتبی هاشمی» در این اردو گرد هم آمدند.

وی تقویت هویت ملی و مذهبی، تمرین کار تشکیلاتی و تیمی و افزایش مهارت های فردی و جمعی را  از اهم اهداف این برنامه آموزشی نام برد و توضیح داد: نوجوانان از عصر پنج شنبه تا ظهر روز جمعه در مسجد حضور داشته  و با گروه بندی و تقسیم وظایف به هر کدام مسئولیتی سپرده شد و برنامه های متنوعی اجرا کردند.

این مدیر کانون برنامه های اجرا شده را بر اساس جدولی منظم از تهیه شام و صبحانه، تا برنامه ریزی فرهنگی و تهیه روزنامه دیواری و برگزاری  محفل قرآنی و اقامه  نماز، روایتگری و مناظره و ایجاد رقابت بین نوجوانان حاضر معرفی کرد.

عباس زاده،  در ادامه مطلب فوق گفت: سعی شد نوجوانان با همراهی و شناخت مسئولیت و وظیفه خود، بتوانند در کنار برنامه ریزی، نقش هایی تعریف کنند و به وظایف خود در اجرای درست  یک برنامه چه ابعاد محتوایی چه مادی و هزینه ای،  به این نقش های مسجدی عمل کنند.

عباس زاده، افزود: در این برنامه 21 دانش آموز حضور داشتند و در کنار هم با نقش های مسجدی که می توانند داشته باشند، آشنا شدند.

وی  در پایان همچنین اجرای فعالیت های معرفتی و آموزشی در قالب تشکیل حلقه های معرفتی که مزین به نام شهداست را نیز از دیگر برنامه ها نام برد  و گفت: این حلقه ها به صورت هفتگی و مستمر با برنامه های علمی و فرهنگی و هنری،  با هدف ارتقاء خودباوری، بصیرت افزایی و گرایش هرچه بیشتر نوجوانان به مسجد، برگزار می شود.

پایان/