کارکرد کانون‌های مساجد، باید منجر به تربیت نیروی اثرگذار مسجدی شود
کارکرد کانون‌هاي مساجد، بايد منجر به تربيت نيروي اثرگذار مسجدي شود
امام جمعه گرمه ؛

کارکرد کانون‌های مساجد، باید منجر به تربیت نیروی اثرگذار مسجدی شود

حجت الاسلام «تاتاري»، امروز اول آذر ماه، در نشستي با مدير ستاد فهماي خراسان شمالي نقش کاربردي کانون هاي مساجد را تربيت نيرو براي مديريت و هدايت جامعه خواند و توصيه هايي در اين باره ارائه کرد.
شناسه خبر : 42504 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  امام جمعه گرمه در این نشست فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را بسیار با اهمیت خواند و گفت: فعالان کانون های مساجد می توانند با ورود به عرصه تربیت نیرو های اثرگذار کمبود نیروی انسانی ارزشی و اثربخش را در بخش های مختلف جامعه جبران کنند.

حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم تاتاری»، در این باره کادر سازی و تشکیلات را محوری ترین کار کانون های مساجد خواند و افزود: این موضوع کمرنگ شده که لازم است به آن به شکل محوری و جدی پرداخته شود.

وی ، همچنین در ادامه ارائه نکات و برشمردن آسیب ها با عنوان اینکه در برنامه ریزی ها و اجرای سیاست ها دستگاه های اجرایی درگیر تعدد جلسات شده و این موضوع نتایج و کارکردی نداشته، همچنین اضافه کرد: کمبود امام جماعت در مساجد نیز مزید علت شده است.

وی با بیان اینکه توسعه تجهیزات و داشتن کامپیوتر و میز و صندلی، امتیازی برای کانون محصوب نمی شود، افزود: فعالان کانون ها می بایست بر اساس سنجش اثرات فعالیت ها در کانون و کارکردهای مسجد که محور آن  تربیت نیروی اثرگذار است، رقابت کنند.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این  نشست، تربیت نیروی مسجدی و اثرگذار را محور اصلی فعالیت ها و برنامه های کانون ها عنوان کرد و در این باره گفت: با بازدید های میدانی، علاوه بر رصد فعالیت های کانون ها در نظرداریم افراد تأثیرگذار را شناسایی کنیم تا با حضور افراد توامند مسایل و مطالبات فرهنگی در مناطق احصاء و بر اساس آن برنامه ریزی های نظیر  آموزش های تخصصی، نشست های کتابخوانی و ... صورت گیرد.

پایان/