جامعه موفق، جامعه مسجد محور و موفقیت مسجد نیز در گروه روحانی محوری مسجد است
جامعه موفق، جامعه مسجد محور و موفقيت مسجد نيز در گروه روحاني محوري مسجد است
امام جمعه شهر درق؛

جامعه موفق، جامعه مسجد محور و موفقیت مسجد نیز در گروه روحانی محوری مسجد است

حجت الاسلام «يحيي حسام»، امام جمعه شهر درق، امروز در نشستي با مدير ستاد فهماي خراسان شمالي، جامعه موفق را جامعه مسجد محور خواند، و مسجد موفق نيز روحاني محور معرفي کرد.
شناسه خبر : 42506 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی ؛ حجت الاسلام «یحیی حسام»، امام جمعه شهر درق، امروز سه شنبه  اول آذر ماه  جاری، در نشستی با مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی، جامعه موفق را جامعه مسجد محور خواند، و گفت: مسجد موفق نیز مسجد روحانی محور باشد و فعالیت های آن  با هدایت  روحانی مسجد صورت گیرد.

 

وی  در ادامه  با استناد به جمله ای از سخنان شهید سلیمانی، مسجد پویا، را مسجدی معرفی کرد که تا شعاع چند کیلومتری برنامه داشته باشد، گفت: با برنامه ریزی و تقسیم کار می توانیم، در اثربخشی برنامه های مسجد نقش داشته باشیم.

حجت الاسلام «حسام»،  شناخت ظرفیت های مسجدی را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز با هجمه های بیشمار دشمنان در فضای مجازی و حقیقی  کار زمین مانده زیاد داریم و تعلل و منتظر مصوبه جلسات ماندن کاری از پیش نمی برد.

وی در ادامه و تاکید مطلب فوق تصریح کرد: حرکت نکنیم و نرویم، رفتن و بردند و موقعیت را نگیریم ، گرفتند!

وی در پایان برای بسیج کردن ظرفیت های فرهنگی منطقه و توسعه این منطقه با بهره مندی از ظرفیت مساجد و کانون های مساجد اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این  نشست، تربیت نیروی مسجدی و اثرگذار را محور اصلی فعالیت ها و برنامه های کانون ها عنوان کرد و در این باره گفت: با بازدید های میدانی، علاوه بر رصد فعالیت های کانون ها در نظرداریم افراد تأثیرگذار را شناسایی کنیم تا با حضور افراد توامند مسایل و مطالبات فرهنگی در مناطق احصاء و بر اساس آن برنامه ریزی های نظیر  آموزش های تخصصی، نشست های کتابخوانی و ... صورت گیرد.

پایان/