برگزاری مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در فاروج
برگزاري مراسم عزاداري دهه اول فاطميه با حضور مدير ستاد فهماي خراسان شمالي در فاروج

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در فاروج

مراسم عزاداري ايام سوگواري شهادت جانگداز ام ابيها، حضرت زهراي مرضيه (سلام الله عليها)، به همت فعالان مسجدي و اهالي فهماي شهرستان فاروج برگزار شد.
شناسه خبر : 42851 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم عزاداری ایام سوگواری شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سلام الله علیها، در محل مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) شهر تیتکانلوی فاروج برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، حکایتی از صدر اسلام  به روایت عبدالله مسعود شبی از  رسول اكرم (صلی‌الله‌ علیه‌ وآله‌ و سلم) نقل کرد و به موضوع اهمیت مساجد پرداخت و گفت: بعد از نماز شام و خفتن، مردی از میان صفوف برخاست و گفت من مرد غریبی هستم و بر هیچ چیزی قدرت ندارم. مرا اطعامی دهید  حضرت رسول اكرم (صلی‌الله ‌علیه ‌و آله‌ و سلم) فرمود: ای درویش! سخن از غریبی مكن كه دل مرا اندوهگین نمودی. پس از آن فرمود: در جهان چهار چیز غریب است: مسجدی كه میان طایفه‌ای باشد كه در آنجا نماز نخوانند، قرآنی كه در خانه‌‌ای باشد و خوانده نشود، عالمی كه در میان جماعتی باشد و مردم دنبال او نروند و اخذ مسائل از وی ننمایند و نیز اسیری مسلمان كه در میان كفار باشد.

وی با تشریح این حکایت ارزنده و زندگی ساز، بر محوریت مسجد در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: پس از تلاش برای ساخت بنای مسجد، باید برای تربیت نیروهای مسجدی فکر کرد و این موضوع را عملیاتی ساخت و محور قرار داد.

وی اضافه کرد:  کارکرد تربیتی و پرورش نیروی ارزشی از دل مسجد باید عملی شود.

وی همچنین به بخشی دیگری آن حکایت و حدیث نبوی اشاره کرد و با تکیه بر آن، که امیر المؤمنین آن فرد را به خانه برد و همراه حضرت زهرا(سلام الله علیها) با اینکه غذای کمی داشتند، با مدارا و بهترین شکل پذیرای آن مرد غریب در منزل شدند، بر نشر ارزش های سیره علوی و فاطمی تاکید کرد.

حجت الاسلام «پاکدامن»، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا شخصیت حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) به عنوان الگو معرفی شود.

 

گفتنی است، دیدار با حجت الاسلام و المسلمین نوروزی امام جمعه فاروج، تلاش برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و تشکیل حلقه مطالعاتی با محوریت خوانش مجموعه طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن  توسط بانوان مسجد آل یس فاروج و بررسی  تاسیس کانون فرهنگی هنری در این مسجد، بازدید از کانون حضرت علی اکبر (علیه السلام) و نیز کانون فرهنگی هنری شهید اسماعیلیان  شهر تیتکانلو و نیز شرکت در مراسم تشیع مادر شهید والامقام قویدل، از دیگر برنامه های انجام شده سفر یک روزه به شهرستان فاروج می توان نام برد.

 

پایان/