همراهی کانون روستایی امیرالمومنین (ع) شیروان در محرومیت زدایی فرهنگی از مناطق مرزی خراسان شمالی
همراهي کانون روستايي اميرالمومنين (ع) شيروان در محروميت زدايي فرهنگي از مناطق مرزي خراسان شمالي

همراهی کانون روستایی امیرالمومنین (ع) شیروان در محرومیت زدایی فرهنگی از مناطق مرزی خراسان شمالی

کانون روستايي اميرالمومنين(عليه السلام ) مسجد محمدرسول الله (صلي الله عليه وآله وسلم) شهرک امام رضا (عليه السلام) شيروان ميزبان نشست ظرفيت شناسي با هدف محروميت زدايي فرهنگي از مناطق مرزي استان خراسان شمالي شد.
شناسه خبر : 42967 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «عباس سرشته»، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با همراهی مدیر ستاد فهمای استان در محل  کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(علیه السلام ) مسجد محمدرسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم)  شهرک امام رضا (علیه السلام) شیروان  حضور یافت ضمن بازدید از فعالیت های این کانون  و نشستی فرهنگی با ارکان این مسجد برگزار کردند.

 

وی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده توسط لعالان کانون در این منطقه روستایی از اقدامات فرهنگی با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی و نیز ارتقاء فرهنگی منطقه اعلام حمایت کرد.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این نشست نقش مردم منطقه در ارتقاء فرهنگی آن، اساسی و محوری دانست و  در این باره رونق فعالیت های مسجدی و توجه به کارکرد تربیتی مسجاجد را مورد توجه قرار داد.

 

وی در ادامه ضمن عنوان نکات تربیتی و تعریفی از فعالیت های فرهنگی، تربیت نیروی مسجدی و اثرگذار را محور اصلی فعالیت ها و برنامه های کانون ها عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که با حضور در مساجد و کانون های فرهنگی هنری فعال در آن،  علاوه بر رصد فعالیت ها، افراد تأثیرگذار را شناسایی کنیم و فعالیت های مسجدی رونق بیشتری بگیرد.

 

«خدیجه صحرایی»، مدیر این کانون نیز از برگزاری کلاس های قرآنی و محافل انس با قرآن در مسجد روستا خبر داد و گفت: در این نشست ها علاوه بر آموزش و تفسیر و انس با قرآن، فعالیت های دیگر ازجمله کتابخوانی و مهارت های زندگی، توسعه مشاغل خانگی و آموزش صنایع دستی برای بانوان نیز انجام میگیرد که با استقبال زنان روستا رو به رو است.

وی اهمیت خانواده و موضوع ازدواج و در عین حال آمار پایین طلاق در این منطقه را نیز از ویژگی های این روستا عنوان کرد. 

 

پایان/