چهار کانون فرهنگی هنری خطه شوقان میزبان اهالی فهمای خراسان شمالی
چهار کانون فرهنگي هنري خطه شوقان ميزبان اهالي فهماي خراسان شمالي

چهار کانون فرهنگی هنری خطه شوقان میزبان اهالی فهمای خراسان شمالی

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي در ادامه سلسله بازديدهاي مياداني از فعاليت هاي کانون هاي مساجد اين استان در شهرستان جاجرم شهر شوقان حضور يافت و از چهار کانون شهري روستايي اين منطقه بازديد کرد.
شناسه خبر : 43004 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله  پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با حضور در شهر شوقان و روستاهای این شهر، از چهار  کانون فعال آن بازدید کرد و راهکارهای ارتقاء فعالیت های این کانون ها و تبیین نقش تربیتی مسجد و ارزش آفرینی در منطقه، بررسی و ارائه شد.

ابتدا نشستی با فعالان مسجد جامع با هدف ارتقاء فعالیت های کانون  «شهید مطهری»  این مسجد برگزارشد و پس از آن به روستای طبر رفتند و با امام جماعت و ارکان مسجد جامع این روستا به گفتگو پرداخت.

در این نشست ضمن بررسی فعالیت های کانون رسول اعظم (صلی الله علیه وآله و سلم)  مسجد جامع راهکارهای فرهنگی و تربیتی نیز برای ارتقاء فرهنگی منطقه ارائه شد.

بازدید از کانون فرهنگی هنری "ایثار" مسجد جامع روستای جوشقان پس از آن انجام شد و ارکان مسجد این روستا را گردهم آورد و مدیر ستاد فهمای استان از فعالیت های کتابخوانی و فرهنگی آن نیز بازدید کرد.

روستای ناویا مقصد پایانی این بازدید ها بود که اهالی مسجد جواد الائمه (علیه السلام)  این روستا در محل کانون شهید مکرمی آن پذیرای مدیر ستاد فهمای استان شدند.

تشکیل شورای فرهنگی، تلاش برای رونق انس با کتاب و کتابخوانی و تشکیل حلقه های مطالعه با محوریت طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم همچنین شناسایی افراد زبده و جوان فرهنگی از اهم نکات مورد توجه و عنوان شده در این بازدیدها می توان نام برد.

 

پایان/

پایان/