یلدای فاطمی کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی/از رونق‌بخشی به سفره نیازمندان تا برگزاری طرح‌ها و مسابقات فرهنگی
يلداي فاطمي کانون‌هاي مساجد استان خراسان شمالي/از رونق‌بخشي به سفره نيازمندان تا برگزاري طرح‌ها و مسابقات فرهنگي

یلدای فاطمی کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی/از رونق‌بخشی به سفره نیازمندان تا برگزاری طرح‌ها و مسابقات فرهنگی

فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با اتکا به سبک زندگي حضرت زهراي مرضيه (س)، اقدام به تهيه بسته‌هاي يلدايي ويژه خانواده‌هاي نيازمند کردند.
شناسه خبر : 43071 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خراسان شمالی، فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی در مناطق مختلف شهری و روستایی با صدور فراخوان جلب مشارکت خیرین برای جمع آوری کمک های مردمی و تهیه بسته‌های معیشتی به مناسبت شب یلدا اقدام کردند تا در آستانه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، سفره ی شب یلدای خانواده‌های نیازمند، خالی نماند.

 

«بهنام قدسی»، رابط فعال کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) بجنورد از صدور فراخوان برای تهیه بسته های یلدایی به  مناسبت شب یلدا ویژه خانواده های نیازمند خبر داد و گفت: در این راستا و به همت خیرین،  50 بسته غذایی، میانگین به ارزش 2 میلیون ریال برای خانواده های نیازمند تهیه شد.

وی اقلام موجود در این بسته ها را یک کیلو گوشت گوسفندی و میوه اعلام کرد.

 

همچنین «غلامحسن امیری» مدیر کانون محبان الزهرا(سلام الله علیها) اسفراین، از اجرای طرح «لبخند انار» به همت اهالی مسجد و فعالان و خیرین این کانون به مناسبت یلدا اشاره کرد و گفت: این بسته ها در میان خانواده های کم برخوردار توزیع می شود.

 

«محمد رحیمی» مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد امام حسین (علیه السلام) بجنورد نیز از تهیه و بسته بندی 100 بسته یلدایی به ارزش 11 میلیون ریال خبر داد و گفت: این بسته هاعلاوه بر میوه شب یلدا، شامل گوشت قرمز و مرغ، برنج و ماکارونی است.

 

«سعید شکوری»، دیگر مدیر کانون اسفراینی از همت فعالان مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) و کانون آن در قالب جمعیت امام حسنی ها گفت و افزود: در نظر داریم 313 بسته به ارزش 500 هزار تومان در قالب طرح یلدای همدلی برای اهدا به خانواده های نیازمند تهیه و توزیع کنیم.

 

همچنین «خدیجه صحرایی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امیر المومنین (علیه السلام) مسجد محمد رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم )  روستای شهرک امام رضا (علیه السلام) شهرستان شیروان نیز از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان این کانون  خبر داد و گفت: 20 بسته یلدایی نیز ویژه خانواده های محروم و نیازمند این منطقه تهیه  و به خانواد ها اهدا شد.

 

«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات از برگزاری مسابقه فرهنگی هنری  «خانه مادری» همزمان با شب یلدا و در آستانه ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) خبر داد و گفت: این مسابقه با هدف تولید آثار عکاسی و محتوای مجازی در رشته های عکاسی و عکس نوشته و کلیپ و پادکست طراحی و اجرا می شود.

وی موضوعات مسابقه مذکور را  یلدای فاطمی، روضه مادری، نذرمادری و هیئت خانه مادری عنوان کرد و گفت: در بخش کتابخوانی و تهیه پادکست، مسابقه به صورت گروهی اجرا می شود و که می بایست پس از تشکیل گروه های 2 یا 3 نفره، کتابهای #کشتی_پهلو_گرفته و #خطبه _فدکیه به صورت جمع خوانی شود و پادکست تهیه شده برای شرکت در رقابت  ارسال شود.

براتی زمان ارسال آثار را  ۱۵ دی ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه آثار خود را در فضای مجازی به شماره ۰۹۱۵۷۱۸۶۱۶۳ ارسال کنند.

«محمد رستمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) منطقه حر بجنورد نیز در ادامه با عنوان اینکه به همت بچه مسجدی ها و جلب خیرین در قالب قرارگاه شهی مجید قربانخانی، شب یلدا میزبان خانواده های نیازمند شدیم، اعلام کرد: 10 بسته معیشتی به ارزش 5 میلوین ریال  و نیز خرید 15 میلیون ریال هم میوه توانستیم دستگیر نیازمندان این منطقه باشیم.

 

حجت الاسلام «میثم بهاری» مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) مسجد قدس کوی صادقیه بجنورد نیز از تهیه 40 بسته به ارزش 2 میلیون و 500 هزار ریال  ویزه خانواد های کم برخوردار این منطقه به مناسبت شب یلدا خبر داد.

 

پایان/