حلقه معرفتی و کتابخوانی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم در شهر راز شکل گرفت
حلقه معرفتي و کتابخواني طرح کلي انديشه اسلامي در قرآن کريم در شهر راز شکل گرفت
به همت خواهران مسجدی؛

حلقه معرفتی و کتابخوانی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم در شهر راز شکل گرفت

نشست کتابخواني طرح کلي انديشه اسلامي در قرآن کريم، با حضور مدير ستاد فهماي خراسان شمالي و به همت خواهران مسجدي در شهر راز برگزار شد.
شناسه خبر : 43072 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، نشست بازخوانی و تحلیل "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" که مجموعه ای از سلسله جلسات رهبر معظم انقلاب در تفسیر آیاتی چند از قرآن کریم است، با هدف ارتقاء مبنایی و عملکردی، ویژه بانوان فعال فرهنگی که اغلب از معلمان و مربیان مدارس هستند، در راز و جرگلان آغاز شد.

در این نشست که به همت کانون خاتم الانبیاء راز و جرگلان در محل حسینیه خوابگاه شبانه روزی  نمونه نرجس این شهرستان برگزار شد و ضمن بازخوانی صفحاتی چند از این مجموعه موثر و ارزشمند، در حضور مدیر ستاد فهمای این استان، موضوع های مطرح شده، مورد تحلیل و هم اندیشی قرار گرفت.

جلسه اول موضوع محوری ایمان تفسیر آیات 132 تا 134 سوره شریف آل عمران، بازخوانی شد و نکات ارزشمند برآمده از این آیات همچون موضوع اطاعت خدا و رسول خدا  و رهبانیت و نیز اهمیت تقوا و موضوع غفران بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، در این نشست کتابخوانی، باب گفتگوی تحلیلی قرار گرفت.

 

مجموعه مکتوب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" شامل 28 جلسه از تدریس و تفسیر  حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)  در ماه مبارک رمضان سال  1353 در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) شهر مشهد  است که توسط انتشارات "صهبا"، گردآوردی و منتشر شده است.

گفتنی است، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در اقدامی خودجوش، برگزاری نشست های کتابخوانی با موضوع این کتاب ارزشمند در مساجد استان و تشکیل حلقه های معرفتی را اولویت کار تربیتی و فرهنگی خود قرار داده است.

 

پایان/