افتخار میزبانی از امانت زهرای مرضیه سلام الله علیها به اهالی فرهنگ و هنر ورسانه خراسان شمالی سپرده شد
افتخار ميزباني از امانت زهراي مرضيه سلام الله عليها به اهالي فرهنگ و هنر ورسانه خراسان شمالي سپرده شد
همزمان با سالروز شهادت زهرای اطهر؛

افتخار میزبانی از امانت زهرای مرضیه سلام الله علیها به اهالی فرهنگ و هنر ورسانه خراسان شمالی سپرده شد

آغوش اهالي فرهنگ و هنر و رسانه استان خراسان شمالي با امانتداري از عطر پيکر پاک يک شهيد گلگون کفن و بي نشان، آرام گرفت.
شناسه خبر : 43203 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، امروز و در سومین روز از ماه جمادی الثانی و همزمان با سالروز جانسوز دردانه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، آغوش فعالان فرهنگی و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه  خراسان شمالی با عطر فرزند بی پلاک زهرا آرام گرفت.

 

فعالان و اثرگذاران فرهنگی و مذهبی با همراهی حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در استان، به استقبال شهیدی گمنام رفتند و با نوحه و اشک و نواهای آرام بخش یا زهرا و یا حسین، آن شهید خوشنام حسینی را بر دوش های خود، برای سفری الهی و روشن بدرقه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری، در این مراسم به ارزش های بی نظیر و ناب رفتاری و اخلاقی  و ویژگی های شخصیتی آن گلگون کفنان اشاره کرد و گفت: این شهدا را نمی شناسیم نمیدانیم پدر و مادرشان اهل کجا هستند آیا در قید حیاتند یا خیر، اما آن ویژگی های زهرایی بی مثال این اشک های سینه سوز را جاری کرده است.

وی همچنین مطالبی نیز در خصوص  جایگاه والا شهدا عنوان کرد و ولایتمداری و دفاع از ولایت را اصلی ترین ویژگی شهدا و فرزندان حضرت زهرای مرضیه سلام الله برشمرد.

 

اجرای سرود شهادت توسط دختران نوجوان و هنرمند گروه سرود "دختران آفتاب" مسجد بقیه الله (عجل الله تعالی فرج الشریف) شهرک فرهنگیان بجنورد، مداحی و مرثیه خوانی و عزاداری از مهمترین بخش های این برنامه  سراسر معنوی و متبرک بود.

 

پیکر شهید گمنام، در مزاری که محوطه ورودی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را مزین کرده، به خاک سپرده شد.

 

پایان/