فعالان کانون‌های مساجد خراسان شمالی به سوگ ام ابیها نشستند/ از واگویه‌های عاشقانه با شهدا تا برپایی نشست‌های جهاد تبیین
فعالان کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي به سوگ ام ابيها نشستند/ از واگويه‌هاي عاشقانه با شهدا تا برپايي نشست‌هاي جهاد تبيين

فعالان کانون‌های مساجد خراسان شمالی به سوگ ام ابیها نشستند/ از واگویه‌های عاشقانه با شهدا تا برپایی نشست‌های جهاد تبیین

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در ايام شهادت حضرت زهراي مرضيه سلام الله عليها، با اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي از جمله ميزباني از مراسم شب وداع با شهدا و نشست هاي بصيرتي، به سوگ ام ابيها نشستند.
شناسه خبر : 43206 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی،  فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سیده النساء العالمین، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، همراه با مراسم عزاداری و سینه زنی، برنامه های فرهنگی از جمله میزبانی از شهدای گمنام، نشست های بصیرتی جاد تبیین و دستگیری از خانواده های نیازمند را برای عموم اجرا کردند.

 

*«علی پولادی»، مدیر جوان و پرتلاش کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد گفت: همزمان با شب شهادت حضرت زهراسلام الله علیها فعالان مسجد قائم آل محمد عجل الله تعالی فرج الشریف با همراهی بچه های کانون، میزبان مراسم شب وداع با شهدا شدند و مراسم عزاداری در مسجد با عطر شهدا آمیخت.

وی در ادامه افزود: همچنین با همنوایی بچه های گروه سرود «نسیم ولایت» مراسم شب وداع با شهید گمنام برگزار شد.

*«فاطمه صائمیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری  مسجد بقیه الله (عجل الله تعالی فرج الشریف) شهرک فرهنگیان بجنورد در ادامه از برگزاری نمایشگاه فرهنگی تبیین ارزش های حجاب و شناساندن روش های ناهنجار و ضد دینی غرب در قالب مجموعه عکس های «جهالت مدرن» در مدارس  استان خبر داد.

وی افزود: این نمایشگاه امروز یکی از برنامه های تکمیلی همایش استانی «خانه مادری، تبیین فاطمی» و مورد استقبال شرکت کنندگان این همایش که اغلب از بانوان فعال فرهنگی استان بودند، قرار گرفت.

صائمیان  اضافه کرد: این مجموعه عکس های نمایشگاهی که به همت اهالی مسجد تهیه شده، پیش از این نیز در روزهای گذشته  در مدارس مختلف از جمله نمونه دولتی کرامت و نرجس شهر راز و نیز مدارس شهر بجنورد دایر شد.

 *«غلامحسن امیری»، مدیر کانون محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین نیز ضمن اعلام برنامه های برگزار شده این ایام، از جمله برگزاری مراسم سوگواری و نیز اجرای پویش هر خانه یک پرچم در سوگ ام ابیها و مسابقه کتایخوانی خطبه فدکیه، از اجرای طرح  دستگیری از خانواده های نیازمند توسط خیرین این کانون و هیئت محبان الزهرا خبر داد و گفت: از ایام شب یلدا  تا به اکنون طی دو مرحله برای 80 خانواده بسته معیشتی تهیه شد.

وی اضافه کرد: 50 بسته به ارزش 500 هزار تومان در ابتدای دهه فاطمیه دوم به خانواده نیازمند اهدا شد و پ از آن نیز همزمان با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، توسط خیرین یک رأس گوسفند ذبح و گوشت آن در میان سفره 30 خانواده کم برخوردار قرار گرفت و توزیع شد.

*«ابوطالب حمیدی» مدیر کانون چشمه کوثر مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام در روستای سوخسو انقلاب  شهرستان راز و جرگلان از مناطق مرزی  استان خراسان شمالی نیز برنامه ها یبرگزار شده در ایام دهه دوم فاطمیه ر علاوه بر سیاهپوش کردن معابر و فضای مسجد توسط کودکان و نوجوانان از پخت سمنو نذری  به نیت تمسک به حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان رسمی هرساله در این روستا با همراهی اهالی مسجد  گفت و افزود: به همین مناسبت 10 دیگ سمنوی نذری برای توزیع در میان عزاداران  آماده شد.

وی اضافه کرد: مراسم عزاداری محوری و ویژه نیز صبح چهارشنبه هفتم دی ماه با حضور حجت الاسلام  نادعلی زاده، امام جمعه شهر راز در محل مسجد این روستا برگزار می شود.

 

*حجت الاسلام غلامی، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای خرمده شرقی  شهرستان مانه و سملقان نیز از برگزاری نشست هم اندیشی مدیر ستاد فهمای استان با ارکان این مسجد خبر داد و گفت: مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیز با حضور حجت الاسلام پاکدامن برگزار شد.

*«مریم عباسی» مدیر کانون حجاب مسجد حسینی روستای قراجه رباط شهرستان جاجرم، از محفل انس با قرآن و قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها به مناسبت  ایام شهادت آن بانوی همام با همراهی بانوان این روستا خبر داد.

*«شادی حسن پور»، مدیر کانون  حضرت امام جواد علیه السلام روستای چهار برج اسفراین نیز از برگزاری نشست بصیرتی با موضوع شناخت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در این مسجد خبر داد و گفت:  ایستگاه نقاشی با برپایی نمایشگاه نیز ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد.

«زهرا براتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف اسفراین از نشست بصیرتی  به مدت سه روز به ترتیب با بررسی موضوع های "ولایت اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها"، " سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها" و نیز "تبیین جایگاه مادری حضرت زهرا سلام الله علیها " خبر داد و گفت: این نشست ها ویژه بانوان  و  با سخنرانی «حسینی فاضل»، از مبلغات حوزه علمیه قم در این مسجد همراه بود.

وی در ادامه  همچنین برگزاری نشست  بصیرتی "بررسی جایگاه  حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در فلسفه تاریخ و تأثیر آن برجریانات اخیر"  ویژه بانوان را اعلام کرد و گفت: کانون ریحانه حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اسفراین در برگزاری این نشست همراه بود که  با سخنرانی حجت الاسلام «حسن علیپور»، از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم  مباحث بازگو تشریح شد.

همچنین به گفته «سلمان شیرازی» مدیر کانون فرهنگی هنری "سفینه النجاه" مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف صفی آباد اسفراین نیز همزمان با ایام دهه فاطمیه، مراسم وداع با شهيد گمنام در این مسجد، با حضور آحاد مردم و بچه مسجدي ها و با سخنراني امام جمعه بخش بام و صفي آباد برگزار شد.

 

برگزاری مراسم بزرگ  شب وداع با شهدای گمنام با میزبانی اهالی مسجد جامع بجنورد از دیگر برنامه های محوری و چشمگیر همزمان با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می توان نام برد که اهالی مسجد و عموم  دلسوختگان فاطمی و فرزندان شهیدش را گرد هم آورد.

همچنین دیگر کانون های مساجد استان با برگزاری مراسم ویژه به سوگ بزرگ بانوی دو عالم نشستند و عزاداری کردند. و این برنامه ها تا 13 دی ماه  سالروز شهادت سردار دلها، شهید قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.

 

پایان/