گفتمان ِواحد فرهنگی در کانون‌های مساجد؛ کار ِ اندیشه ای و عملیاتی ِ توأمان است
گفتمان ِواحد فرهنگي در کانون‌هاي مساجد؛ کار ِ انديشه اي و عملياتي ِ توأمان است
مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی؛

گفتمان ِواحد فرهنگی در کانون‌های مساجد؛ کار ِ اندیشه ای و عملیاتی ِ توأمان است

حجت الاسلام پاکدامن در نشست نماينده ولي فقيه با کارکنان ستاد فهماي خراسان شمالي با عنوان اينکه امروز جنگ دشمن، جنگ شناختي و ادراکي است و مقابله با آن نياز به کار معرفتي دارد، اضافه کرد: با کارِ انديشه اي و عملياتي، شاهد اتفاق هاي خوب و اثر بخش فرهنگي خواهيم بود.
شناسه خبر : 43288 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست که در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، گزارشی از فعالیت های انجام شده در طول 5ماه گذشته از مدیریت خود، ارائه کرد و با عنوان اینکه در این مدت تلاش کردیم  با برنامه مختصر اما دقیق، ناظر بر میدان باشیم، گفت: با این توصیف به همراه همکاران با تعریف دو بخش اصلی برای کار یکی مدیر کانون و دیگری کانون، در محل کانون هادر مناطق مختلف حضور پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: 385 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که توانستیم در بیش از 70 کانون فرهنگی استان نشست های کارشناسی با ارکان مسجد و تاثیرگذاران  آن برگزار کنیم و از فعالیت های این کانون ها نیز بازدید شد.

وی برگزاری نشست های فرهنگی با هدف تعامل و ظرفیت شناسی نیروهای فرهنگی تأثیرگذار را از دیگر اقدامات صورت گرفته نام برد و گفت: پس از شناسایی فعالان فرهنگی، تشکیل هسته های فرهنگی و در واقع  شکل گیری حلقه های میانی در مناطق را اولویت کار و برنامه ها قرار داده شد و سعی شده تا به این مهم پرداخته شود.

وی در ادامه تصریح کرد:  تربیت نیروی فرهنگی و تربیت فکری و فرهنگی مدیران کانون ها و ایجاد زمینه برای رشد و توانمند سازی آنان از اولویت هایی است که  هم اکنون با تشکیل حلقه های کتابخوانی و خوانش کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که سلسله بیانات رهبر معظم انقلاب را در بر دارد، در صددیم محقق شود.

حجت الاسلام پاکدامن، در ادامه با عنوان اینکه  امروز جنگ دشمن، جنگ شناختی و ادراکی  است و مقابله با آن نیز  نیاز به کار معرفتی دارد، اضافه کرد: با کارِ اندیشه ای و عملیاتی، شاهد اتفاق های خوب و اثر بخش فرهنگی خواهیم بود.

وی  همچنین جاری ساختن گفتمان واحد فرهنگی  با خوانش کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی را باردیگر مورد توجه قرار داد و تلاش برای رشد نیروهای فرهنگی در نقاط مختلف و به اصلاح کف میدان را در فعالیت های مسجدی  موثر خواند.

در ادامه این نشست، کارکنان حوزه های مختلف نیز ضمن معرفی گزارشی از فعالیت های و اقدامات انجام شده حوزه های ذیربط ارائه دادند.

پایان/