کانون‌های مساجد کانون رفاقت‌ها، تعامل و تصمیم‌سازی‌های رشد دهنده باشند
کانون‌هاي مساجد کانون رفاقت‌ها، تعامل و تصميم‌سازي‌هاي رشد دهنده باشند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی؛

کانون‌های مساجد کانون رفاقت‌ها، تعامل و تصمیم‌سازی‌های رشد دهنده باشند

حجت الاسلام و المسلمين «رضا نوري» در جمع کارکنان ستاد فهماي خراسان شمالي، تصميم سازي در مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: اين مهم به يکباره رخ نمي دهد بلکه رفته رفته انجام مي شود و با رفيق شدن و سپردن امور به دست جوانان، تصيم سازي هاي ارزشمند شکل مي گيرد و عملي مي شود.
شناسه خبر : 43289 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۸

به گزارش ستاد ازتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این نشست که 11 دی ماه جاری در محل دفتر وی برگزار شد، با اشاره به اثربخشی نقش کانون های مساجد، گفت:  نام این مجموعه کانون مسجد است و همانطور که از نامش پیداست باید همه برنامه ها بر محور مسجد باشد.

وی به نقش امام جماعت؛ هیئت امنا و خادم در مسجد اشاره کرد و گفت: با تعامل و فعالیت این ارکان در کنار کانون مسجد، می توان ظرفیت های ارزشمند مسجد را رشد داد و اثربخش کرد.

امام جمعه بجنورد،  به حضور نهاد های مختلف در مسجد اشاره کرد و اینها همگی عیال مسجد هستند با در تعبیری عامیانه و زیبا با عنوان اینکه مسجد عیالوار است، به فعالان کانون های مساجد توصیه کرد:  باید فعالیت ها را خوب بشناسید و با تعامل سازنده  اگر اشتباهی هم رخ می دهد، به جای مخالفت، تصمیم سازی کنید.

وی در ادامه بار دیگر تعامل را سازنده ترین موضوع در شکل گیری مسجد به عنوان فضایی تربیتی و ارزشمند خواند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری، تصمیم سازی در مسجد را نیز در تکمیل نکته اول به آن پرداخت و گفت: این مهم به یکباره رخ نمی دهد بلکه رفته رفته  انجام می شود و با سپردن امور به دست جوانان و رفیق شدن، تصیم سازی ها شکل می گیرد و عملی می شود.

وی در تکمیل نکات خود همچنین گفت: تلاش کنید تا کانون از مسیر اصلی خود و توامند سازی افراد و تربیت نیرو خارج نشود مثلا اینکه تنها یک کتابخانه باشد ممکن است خوب باشد و کار پیش رود اما تکلیف چیز دیگریست.

وی به فعالیت شورای تعالی مساجد استان نیز برای تقویت جایگاه مساجد نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که به میزبانی کانون مسجد است شخصا حضور پیدا خواهد کرد.

پایان/