مروری بر ارادت‌ عاشقانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی در نکوداشت سردار دلها
مروري بر ارادت‌ عاشقانه کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي در نکوداشت سردار دلها
کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی در هفته‌ای که گذشت؛

مروری بر ارادت‌ عاشقانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی در نکوداشت سردار دلها

حدود 385 کانون فرهنگي هنري در مساجد خراسان شمالي با همتي قلبي و ارده اي عاشقانه طي هفته گذشته، سومين سالگرد شهادت سردار دلها، شهيد حاج قاسم سليماني را گراميداشتند و مقام شامخ آن شهيد والامقام را ارج نهادند.
شناسه خبر : 43584 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در همتی خودجوش  و ارزشمند، هرکدام به روشی و نوعی، با برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی هنری مختلف ارادت قلبی خود را به رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی نشان دادند و مقام شامخ آن شهید والامقام و شهدای مقاومت را ارج نهادند که در مروری کوتاه و از این میان به گوشه ای از این فعالیت ها بدینگونه می توان اشاره کرد:

«زهره جهان تاب» مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم مسجد جامع روستای طبر از توابع شهرستان جاجرم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، به همین مناسبت خبرداد: حلقه کتابخوانی با محوریت قرائت آیات شریفه قرآن کریم و هدیه به روح بلند سردار دلها، در این مسجد ویژه دختران و پسران دانش آموز برگزار شد.

وی همچنین خبر داد: با هدف  انس و تقویت پیوند دانش آموزان با مسجد، به همت این کانون نشست هایی نیز در مدرسه روستا ویژه کودکان و نوجوان دانش آموز برگزار شد که با عکس یادگاری در جوار تصاویر سردار سلیمانی پایان یافت.

«محمد نصرانی» مدیر کانون فرهنگی هنری «ضامن آهو»مسجد  امام حسین علیه السلام روستای زرد، از توابع شهرستان مانه و سملقان، از برگزاری مراسم یادواره شهدا و نکوداشت سردار سلیمانی با همراهی اهالی شهید پرور این روستا و ارکان مسجد آن خبرداد.

 

«سجاد سالاری»، مدیر کانون فاطمه الزهرا  سلام الله علیها اسفراین، از برگزاری مراسم سومین سالگرد شهید سلیمانی به همت  فعالان این مسجد خبر داد و گفت: این مراسم با نمایشگاهی از ثمثال شهدا و همراهی نوجوانان و جوانان برنامه ریزی و اجرا شد.

 

«نسرین غلامزاده» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی  مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف، روستای توکورشیروان ازهمت خواهران مسجدی در نکوداشت سردار دلها اشاره کرد و گفت: نشست های قرآنی و قرائت آیات شریفه توسط خواهران در این کانون برگزار شد.

وی همچنین اعلام کرد:  نشست بصیرتی با  موضوع اهمیت حجاب نیز با همراهی کانون ریحانه النبی شیروان و سخنرانی شهناز همتی دوین، از طلاب و اساتید حوزه علمیه ویژه بانوان برگزار شد.

«حمیده باقری» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر علیه السلام روستای ینگه قلعه بجنورد نیز از دیدار با خانواده شهید براتی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی خبر دا و گفت: به همین مناسبت نیز با حضور حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نشست کتابخوانی با محوریت خوانش و تحلیل مجموعه ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم»  برگزار شد.

 

«هادی خداداده» مدیر کانون فرهنگی هنری سردار دلها مسجد ابوالفضلی علیه السلام شیروان از اجراهای نوجوانان هنرمند عضور گروه سرود «یاوران ولایت» این کانون در مراسم مختلف شهرستانی خبر داد و گفت: این نوجوانان در مراسم نکوداشت «سردار آسمانی» نقش پررنگی داشته و با اجرای سرود یاد شهید سلیمانی را زنده نگه داشتند.

«رستمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری کانون «امام خامنه ای(ره)» روستای ایزی اسفراین، نیز از برکزاری محافل انس با قرآن کریم در این کانون و اجرای طرح تلاوت نور و اهداء ثواب آن به روح شهید سلیمانی و شهدای مقاومت خبر داد.

«زهرا کمالی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید چمران روستای دوبرجه  جاجرم نیز از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان دهه نودی و دانش آموزان با موضوع شهید سلیمانی و نیز اجرای محفل قرآنی به همین مناسبت در محل کانون خبر داد.

 

«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین از برگزاری نمایشگاه "یک ون شبهه" به همراه نشست بصیرتی ویژه خواهران  به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف خبر داد.

 

«اعظم ولی پور مقدم» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت قائم عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای گلیان شیروان نیز از برگزاری محفل انس با قرآن کریم نوجوانان به یاد سردار آسمانی در این روستا خبر داد.

 

«امین حقانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام اسفراین از برگزاری محفل انس  با شهدا با حضور سردار بادفر، از همرزمان شهید سلیمانی و میزبانی از شهید گمنام در این مسجد خبر داد و گفت: این مراسم دوشنبه شب در محل این مسجد با حضور پرشور عموم مردم برگزار شد.

 

«اعظم نامور»، مدیر کانون فرهنگی هنری قدس مسجد جامع شهرستان  رازو جرگلان در این باره  از برگزاری محفل انس با قرآن کریم ویژه عموم مردم خبر داد و گفت: این محفل با اهداء ثواب آن به روح فرماندهان شجاع مقاومت و شهدای مدافع حرم برگزار شد.

 

 «ابوطالب حمیدی» مدیر کانون فرهنگی هنری چشمه کوثر روستای سوخسو انقلاب شهرستان راز و جرگلان  نیز از دورهمی نوجوانان  به یاد سردار دلها، قرائت قرآن و برگزاری مسابقه در این کانون اعلام کرد.

«علی اکبر عباس زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری مهدی موعود عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف جاجرم از برپایی ایستگاه صلواتی توسط نوجوانان مسجد و پذیرایی از مشتاقان و عاشقان سردار دلها، خبر داد و گفت: 150 جاکلیدی، پازل و پیکسل ویژه نوجوانان تهیه و به آنها اهدا شد.

 

وی اضافه کرد: تعداد 250 برچسب نیز برای خودروهای عبوری تهیه شد و ضمن پذرایی با چای صلواتی برچسبی نیز مزین به تصویر حاج قاسم اهدا شد.

وی در ادامه دیدار با خانواده معزز شهدا و برگزاری مراسم انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان را نیز در ادامه اعلام کرد.

«علی پولادی» مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد حضرت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد نیز خبر داد: با همیاری کودکان و نوجوانان این مسجد مراسم نکوداشت یاد و خاطره  شهید سلیمانی و شهدای انقلاب در این مسجد برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم به شکل ویزه از فرزندان شهید «فیروز حمیدی زاده» نخستین شهید مدافع حرم استان تکریم شد.

«غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهراسلام الله علیها اسفراین نیز در این باره اعلام کرد: مراسم بزرگداشت، دستگیری از خانواده های نیازمند با ذبح یک رأس گوسفند و تهیه و  توزیع بسته های معیشتی، همراهی در برگزاری برنامه محوری اجتماع بانوان کرامت و بصیرت فاطمی و نیز برگزاری موکب پذیرایی از دلباختگان سردار شهید در محل میدان مرکزی شهر اسفراین از اهم برنامه های این کانون همزمان با سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی می توان نام برد.

 

«محمود جعفری»، مدیر کانون  فرهنگی هنری شهدای روستای اردوغان اسفراین نیز از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در این روستا به مناسبت سومین سالگرد شهاد شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این مسابقه ویزه کودکان  برگزار شد که با محفل انس با قرآن خواهران همراه بود.

 

«حسن پورثابت» مدیر کانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روستای سست از توابع شهرستان اسفراین نیز از محفل انس با قرآن و نشست بصیرت افزایی ویژه بانوان به مناسبت 13 دی ماه خبر داد.

 

«محمدعلی رستمی» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد موسی بن جعفر علیه السلام گرمه نیز از برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور عموم نمازگزاران خبر دادو گفت: در این مراسم که با سخنرانی و مداحی همراه بود ثواب تلاوت قرآن و اجرای طرح تلاوت نور به روح بلند و ملکوتی سردار دلها اهداء شد.

 

«محمدرضا نگهبان»، مدیر کانون فرهنگی هنری نورالشهدا مسجد سید الشهدا علیه السلام شیروان نیز در ادامه از برگزاری محفل بصیرتی و قرآنی ویژه نوجوانان مسجدی با حضور «مجید نیکوییان»، حافظ قرآن کریم و یکی از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که بینایی خود را از دست داده، خبر داد.

«محمد محمد زاده قانعی» مدیر کانون شهدای شهرک ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد مسلم بن عقیل علیه السلام شیروان  نیز اعلام کرد: به مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، مراسم قرآنی و قرائت دعای فرج ویژه نونهالان دهه نودی در این مسجد برگزار شد.

 

«گلدسته  نوروزیان»، مدیر کانون شهید رجایی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام روستای فرطان اسفراین نیز از برگزاری نشست بصیرتی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی ویژه بانوان این روستا در محل مسجد با حضور امام جمعه موقت اسفراین خبر داد.

 

 

 

پایان/