موکب بزرگ «مهر مادری» میزبان جشن خانوادگی مسجدی‌های بجنورد در روز میلاد حضرت زهرا (س) شد
موکب بزرگ «مهر مادري» ميزبان جشن خانوادگي مسجدي‌هاي بجنورد در روز ميلاد حضرت زهرا (س) شد

موکب بزرگ «مهر مادری» میزبان جشن خانوادگی مسجدی‌های بجنورد در روز میلاد حضرت زهرا (س) شد

اهالي مسجد و فعالان فرهنگي و هيئات مذهبي و جهادي، همزمان با 20 جمادي الثاني، با همدلي و همراهي، موکب مهر مادري را برپا کردندو پذيراي بجنورديها در اين موکب شدند.
شناسه خبر : 43693 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۰:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ جشن میلاد دخت نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، در شهرستان بجنورد  ویژه عموم مردم و در قالب موکب بزرگ «مهر مادری»  عصر جمعه 23 دی ماه برگزار شد.

این موکب، 30 غرفه فرهنگی و پذیرایی و توزیع غذای نذری از دلباختگان فاطمی و عموم خانواده هایی که به ذوق میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها به خیابان طالقانی غربی بجنورد آمده بودند، را شامل می شد.

 

با وجود سرما و برودت هوا، خیابان مملو از خانواده هایی بود که همراه فرزندان خود آمده بودند و از خدمات  غرفه ها و تلاش های فرهنگیان و فعالان مسجدی بهره بردند.

غرفه ها با نام شهدا و  معرفی زنان شهید، تبیین موضوع حجاب تعریف آزادی و برگزاری مسابقه "آزادی یعنی..." ارائه و فروش صنایع دستی و محصولات خانگی بانوان، ارائه مشاوره خانواده، معرفی کتاب و تازه ای نشر  با موضوع های حوزه بانوان همراه بود که عموم شرکت کنندگان علاوه بر پذیرایی با غذای نذری از هدایای فرهنگی نیز دریافت می کردند.

اجرای سرود توسط دختران هنرمند گروه «دختران آفتاب»  مسجد بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف  بجنورد در مدح حضرت فاطمه سلام الله علیها و نقش زن مسلمان، اجرای سرود  گروه سرود انصارالمهدی عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد حضرت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرج الشریف، راه اندازی ایستگاه صلواتی و معرفی دیدگاه رهبر انقلاب در خصوص زن و خانواده توسط تنی چند از نوجوانان و جوانان فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد انقلاب، تهیه نان محلی و فتیر وتوزیع بین خانواده ها با همکاری  بانوان دو کانون فرهنگی هنری مهدویت روستای علی آباد و جوانان قمر بنی هاشم علیه السلام روستای باغچق  و نیز راه اندازی ایستگاه سه شنبه های مهدوی مسجد حضرتولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف  از جمله فعالیت های محوری کانون ها در این جشن بزرگ مردمی می توان نام برد.

 

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و دستاوردهای انقلاب در حوزه زن و خانواده و نیز عکس یادگاری های عمومی که اغلب خانواده در گوشه و کنار غرفه ها، همراه هم می انداختندف از زیبایی های این جشن پر شور  بود که به وضح در تصاویر مختلف نشست و ماندگار شد.

 

پایان/