یک هفته نکوداشت مقام مادر و زن در مرور فعالیت های اهالی فهمای خراسان شمالی
يک هفته نکوداشت مقام مادر و زن در مرور فعاليت هاي اهالي فهماي خراسان شمالي

یک هفته نکوداشت مقام مادر و زن در مرور فعالیت های اهالی فهمای خراسان شمالی

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در ايام ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها و هفته نکوداشت مقام زن و مادر، با تلاش هاي خودجوش و با دغدغه برنامه هاي ارزشمند و شورآفريني تدارک ديده و اجرا کردند.
شناسه خبر : 43885 تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ هفته ای که گذشت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در عزمی خودجوش و با باوری  زهرایی عزم و اراده خود را  در برگزاری برنامه های ارزشمند به کار بردند و با وجود برودت و سرمای هوا و موضوع با اهمیت احتیاط و ملاحظه در مصرف سوخت، که خود می توانست مانعی برای اجرای برنامه های عمومی و گسترده بباشد و تاحدی نیز بود، تلاش کردند تا چراغ  روشن روزهای میلاد دردانه نبی، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دل مساجد بتابد و روشنایی بخش جامعه باشد.

این فعالیت های متنوع  که با تلاوت آیات شریفه قرآن و یاد شهدا و نیز جشن تکلیف دختران 9 ساله فاطمی آغاز شد، را مرور می کنیم  و در خطوط زیر می خوانیم:   

 

«حسین محمدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی شهرستان بجنورد از برگزاری جشنواره "گوهر فاطمی" و نیز مراسم اختتامیعه آن ویژه میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی و با شرکت ۵۷ نفر در بخش های فیلم کوتا و کلیپ، دل نوشته و مقاله و نقاشی برگزار و از نفرات برتر تجلیل بعمل آمد.

وی اضافه کرد: جشنواره مذکور با اعضای این کانون و محوریت خانواده های تیپ۱۳۰شهید دلجویان بجنورد اجرا شد.

 

«اعظم نامور»، مدیر کانون فرهنگی هنری قدس مسجد جامع شهر راز  نیز از برگزاری حلقه کتابخوانی با محوریت خوانش مجموعه ارزشمند "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم" با همراهی بانوان فرهنگی این شهر خبر داد و گفت: با حضور حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی این حلقه شکل گرفت.

وی همچنین برگزاری مراسم جشن فاطمی و تقدیر از بانوان فعال را نیز در ادامه برنامه های هفته زن گنجاند و نام برد.

 

«غلامحسن امیری» مدیرکانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین نیز از اجرای پویش #دست_بوسی_مادر ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: همراه با مراسم جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، این پویش در قالب ارسال تصاویری از تکریم مادران توسط نوجوانان در قاب  بوسه زدن بر دست مادر برگزار شد.

وی برگزاری یک دوره مسابقات فرتسال با عنوان "جام مادر"، تهیه بسته های معیشتی ویژه خانواده های نیازمند و نیز برگزاری کارگاه خوشنویسی را از دیگر برنامه های این کانون در هفته ای که گذشتو مصادف با ولادت بزرگ بانوی دو عالم نام برد.

«زهرا انصاری سنجرد» مدیر کانون فرهنگی هنری  امام حسن مجتبی علیه السلام روستای گسک اسفراین  نیز از برگزاری اجتماع بانوان کرامت و تقدیر از مادران شهدا در شهر صفی آباد به همت بانوان فعال اسفراینو محوریت این کانون خبر داد و گفت: این مراسم با حضور امام جمعه صفی آباد برگزارشد.

«یوسف گریوانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد علیه السلام بجنورد نیز برگزاری برنامه استانی محفل انس با قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و گفت: این برنامه با حضور نوجوانان مسجدی و با قرائت چهار قاری برجشته استانی برگزارشد.

«بهاره یزدانی» مدیر کانون فرهنگی هنری بصیرت روستای برج زنگانلو مانه و سملقان از همت کودکان و نوجوانان این مسجد برای برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا  سلام الله علیها گفت: همه برنامه ریزی های جشن میلاد با عزم و تلاش کودکان انجام گرفت و از زحمات مادران تقدیر شد.

«سید امیررضا سیدی زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت مسجد امام حسن عسگری علیه السلام بجنورد از برگزاری نشست تخصصی نقش کتاب در جهاد تبیین ویژه بانوان در این کانون خبر داد و گفت: با همکار هیئت الهادی این مسجد، نشست مذکور برگزار شد.

«فاطمه حصاری»، مدیر کانون «شهید باهنر»  روستای پشت بام جاجرم، از برگزاری پویش پخت سمنوی نذری خبر داد و گفت: این پویش از ایام فاطمیه آغاز و پس از سبز شده جوانه های گندم و پخت سمنو در ایام ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، انجام گرفت و سمنو بین بیش از 300 خانواده در روستا و مناطق اطراف  توزیع شد.

 

«محمد رستمی» مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف منطقه حر بجنورد نیز از برگزاری یادواره شهدای محله حر و سالگرد شهادت شهید مجید قربانخانی، معروف به حر شهدای مدافع حرم به همت نوجوانان و جوانان این مسجد خبر داد که می توان آن را یکی از برنامه های نوجوانانه و زیبای هفته گذشته و به مناسبت میلاد حضزت فاطمه زهرا سلام الله نام برد.

 

 

«فاطمه صائمیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف شهرک فرهنگیان بجورد نیز از اجرای سرود توسط گروه سرود دختران آفتاب این مسجد با موضوع حضرت زهرا سلام الله علیها در جشن بزرگ خانوادگی مهر مادری  خبر داد و گفت: مراسم معنوی و جشنی نیز برای دختران تازه مکلف شده در مسجد برگزار شد.

 

«سید مهدی نبوی»، مدیر کانون فرهنگی هنری صبا روستای محمد آباد مانه و سملقان از برگازاری جشن بزرگ میلاد ام الائمه  سلام الله علیها در این روستا و تقدیر از مادران توسط اهالی مسجد خبر داد.

 

«مریم عباسی» مدیر کانون فرهنگی هنری حجاب روستای قراجه رباط جاجرم نیز به برگزاری  نشست آموزشی و بصیرتی با موضوع حضرت زهرا سلام الله علیها  و اهمیت حجاب در این روستا اشاره کرد و توضیح داد: به همت فعالان کانون این نشست برنامه ریزی شد و با جشن و تقدیر از مادران پایان یافت.

«مریم شیردل» مدیر کانون سید الشهدای روستای گلی بجنورد  نیز از برگزاری نشست فرهنگی  با هدف تعامل ارکان مسجد در ارتقاء فعالیت های مسجدی و کانون مسجد در این ایام خبر داد و افزود: این نشست که با مراسم نکوداشت ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها همراه بود، در خصوص اهمیت نقش توسعه فرهنگی با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی بحث و تبادل نظر شد و راهکارهایی نیز در این باره ارائه شد.

 

«سید علی شاه آبادی» مدیر کانون فرهنگی هنری حجت بن الحسن عسکری عجل الله تعالی فرج الشریف  بجنورد از برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا در این کانون با محوریت جشن تکلیف دختران مدرسه ابتدایی توحید در این مسجد خبر داد.

«محمد رحیمی» مدیر کانون رمضان مسجد امام حسین علیه السلام  بجنورد نیز از برگزاری جشن میلاد حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و تقدیر از مادران توسط کودکان و نوجوانان این مسجد، خبر داد و گفت: همچنین نوجوانان مسجد با برپایی ایستگاه صلواتی میزبان، دلباختگان فاطمی بودند.

«زینب باقری» رابط کانون حضرت علی اکبر علیه السلام روستای ینگه قلعه بجنورد نیز از برگزاری مسابقه خانوادگی دارت در این کانون به مناسبت ایام هفته نکوداشت مقام زن خبر داد و گفت: این مسابقه با برگزاری ایستگاه رقابتی نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان و برپایی نمایشگاه از آثار شرکت کنندگان برگزار شد.

«علی پولادی خراشا» مدیر کانون فرهنگی هنری انصار المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد نیز از اجرای عمومی گروه سرود نسیم ولایت این کانون خبر داد  و گفت:  اعضای این گروه سرود به صورت عمومی و در مراسم جشن محوری ولادت حضرت زهرا سرودی با موضوع بزرگداشت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها  اجرا کردند.

«حیدر علی آذرسا» مدیر کانون مقاومت روستای شهید آذرسای بجنورد نیز از برگزاری مسابقه آشپزی ویژه بانوان این روستا در محل مسجد خبر داد.

همینطور در ادامه نیز فعالان کانون های "انقلاب" بجنورد، "مهدویت" روستای علی آباد و نیز کانون "جوانان قمر بنی هاشم علیه السلام" روستای باغچق و همچنین جوانان فعال مسجد حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد با دایر کردن غرفه هایی فرهنگی و خدماتی در موکب بزرگ فرهنگی "مهرمادری"  با عناوینی از جمله «سه شنبه های مهدوی» پذیرای دلباختگان فاطمی شدند.

گفتنی است، تقدیر از بانوان فعال در کانون های مساجد استان چه در سمت مدیر کانون و چه فعال به عنوان رابط خواهر و بازدید از فعالیت های کانون ها با مدیریت خواهران نیز در هفته گذشته شکل گرفت و  انجام شد.

پایان/