از راه‌اندازی کاروان شادی انقلاب در روستاها تا میزبانی اهالی مسجد و جشن تکبیر در دهه فجر
از راه‌اندازي کاروان شادي انقلاب در روستاها تا ميزباني اهالي مسجد و جشن تکبير در دهه فجر
در نشست خبری کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان شمالی عنوان شد؛

از راه‌اندازی کاروان شادی انقلاب در روستاها تا میزبانی اهالی مسجد و جشن تکبیر در دهه فجر

حجت‌الاسلام پاکدامن، در جريان برگزاري نشست خبري گراميداشت ايام الله دهه فجر با اصحاب رسانه؛ از برگزاري کاروان شادي انقلاب در روستاهاي استان خراسان شمالي خبر داد.
شناسه خبر : 44143 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجرانقلاب اسلامی خراسان شمالی امروز سه شنبه 11 بهمن ماه در آستانه میلاد حضرت جواد الائمه علیه السلام و نیز آغاز ایام چهل و چهارمین فجر پیروزی، در نشستی خبری  به اهم برنامه های این کمیته اشاره کرد.

وی در ابتدای جلسه  مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را خروج مردم از ظلمت طاغوت و پناه در چتر نورانی ولایت و توحید عنوان کرد و گفت: این معنای همان یوم الله است و همان که خداوند متعال به حضرت موسی علی الس

وی اضافه کرد: خواستگاه انقلاب اسلامی مسجد است و انقلاب از مساجد شروع شده و امروز نیز مهمترین جشن ها و محوری ترین برنامه ها در مسجد برگزار می شود.

وی در ادامه و تکمیل نکات قبل به میزبانی اهالی مسجد از جشن های انقلاب در قالب برنامه «10 شب 10 مسجد» و از آن به عنوان مهمترین برنامه این کمیته نام برد و افزود: ارکان 11 مسجد در شهر بجنورد میزبان مردم انقلابی خواهند بود و امشب با میزبانی اهالی مسجد این برنامه ها به طور رسم آغاز می شود.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در ادامه اضافه کرد: مساجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف، حضرت ابوالفضل علیه السلام، مسجد قدس کوی صادقیه، مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف، مسجد حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله وسلم، حنفیه اهل تسنن، بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف شهرک فرهنگیان، حضرت امام رضا علیه السلام شهرک گلستان، حضرت قائم عجل الله تعالی فرج الشریف شهرک امام خمینی(ره) و نیز حضرت موسی بن جعفر علیه السلام در دیگر شب ها تا بیست و یکم بهمن میزبان نمازگزاران و جشن انقلاب خواهند بود.

حجت الاسلام پاکدامن،  به میزبانی مساجد از معتکفین در ایام دهه فجر اشاره کرد و آن را فرصتی ویژه برای موضوع جهاد تبیین  نام برد و گفت: مبلغین و روحانیون و اساتیدی  از حوزه علمیه قم توسط امور مساجد استان دعوت شده که در این مراسم معنوی حضور می یابند  نشست های بصیرتی با موضوع جهاد تبیین برگزار می شود.

وی تجلیل از پدران شهدا به عنوان پدران انقلاب در مساجد را نیز به اهم برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان شمالی اضافه کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگ یهنری مساجد خراسان شمالی در بخشی دیگر به راه اندازی کاروان شادی در ایام میلاد حضرت امیر المومنین علیه السلام در روستاهای استان به همت اهالی مسجد خبر داد و تلاش برای شورآفرینی را مورد توجه قرار داد.

 

حجت السلام پاکدامن، از اکران فیلم در مناطق شهری فاقد سینما و مناطق روستایی استان نیز به عنوان برنامه ای دیگر کمیته مسجد نام برد و گفت: در این باره و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی وزارت ارشاد، تجهیزات سینمای سیار دریافت شد که هم اکنون با همکاری مدیران کانون های استان فیلم های سینمایی ابرای مردم به نمایش در می آید.

وی راه اندازی ایستگاه شورآفرینی  همزمان با شب 22 بهمن و اجرای جشن تکبیر در مساجد و محلات را همراه با نورافشانی و برپایی ایستگاه های پذیرایی را نیز اعلام کرد.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی همچنین  تشکیل هسته های خوانش کتاب با محوریت مجموعه ارزشمند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در مناطق مختلف شهری و روستایی، برپایی جشن تکلیف در مساجد، برگزاری نمایشگاه عکس دستاوردهای انقلاب اسلامی را بهدیگر این برنامه ها اضافه کرد.

گفتنی است، این نشست خبری به طور مشترک با کمیته هنری و رسانه های مکتوب و خبرگزاری های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی و در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

پایان/