بارش برف هم مانع عزم مردمی نشد؛ کاروان شادی اهالی مسجد در روز دوم، به روستای گیفان از توابع بجنورد رسید
بارش برف هم مانع عزم مردمي نشد؛ کاروان شادي اهالي مسجد در روز دوم، به روستاي گيفان از توابع بجنورد رسيد

بارش برف هم مانع عزم مردمی نشد؛ کاروان شادی اهالی مسجد در روز دوم، به روستای گیفان از توابع بجنورد رسید

کاروان شادي اهالي مسجد در قالب برنامه هاي فرهنگي، در دومين روز حضور خود در روستاهاي بجنورد، در عزمي کاملا مردمي و خودجوش، جشن انقلاب را به کوچه هاي روستايي قلعه محمدي و گيفان برد.
شناسه خبر : 44250 تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کاروان فرهنگی اهالی مسجد که با هدف شادی آفرینی و شور انقلابی در مناطق روستایی بجنورد، با عزمی کاملا مردمی شکل گرفته بود، امروز شنبه 15 بهمن ماه و در چهارمین روز از ایام چهل و چهارمین فجر پیروزی و همزمان با میلاد امیر مومنان، به روستاهای قلعه محمدی و گیفان سفر کردند، همراه مردم این ایام فرخنده را جشن گرفتند.

  

گروه سرود «پیروان ولایت» که متشکل از نوجوانان هنرمند با سرپرستی «علی نامور» از هنرمندان و فعالان فرهنگی و مسجدی، است، سرودهای «پناه من»، «شهید»، «ما غروب نمی کنیم»  و نیز «ایران افتخارمن»  را در میان مردم انقلابی این روستاها اجرا کردند.

«تقی صادقی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در دومین روز برگزاری برنامه های این کاروان، کاملا سرزده و شخصی در میان مردم حضور یافت و همراه جشن مردمی این روستاها شد.

به گفته حجت الاسلام پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگي کانون‌های مساجد خراسان شمالی، این کاروان، صبح جمعه؛ 14 بهمن ماه جاری حرکت فرهنگی و مردمی خود را آغاز  و در مناطق روستایی بجنورد حضور یافت.

 

 وی اضافه کرد: 20 تن از اهالی مسجد  و فعالان فرهنگی و گروه های جهادی مردمی این کاروان شادی فرهنگی را تشکیل می دهند که همه برنامه ها در میادین روستایی  و مساجد برگزار شد و مورد استقبال اهالی به خصوص نوجوانان و جوانان  این منطقه قرار گرفت.

حجت الاسلام پاکدامن، همچنین علاوه بر اجرای سرود، برگزاری مسابقه، از حضور مبلغان و طلاب حوزه کودک و نوجوان با فعالیت های تربیتی و آموزشی در این راستا و نیز برگزاری جشن برای دانش آموزان، اهداء جوایز و برپایی ایستگاه های فرهنگی و سخنرانی در خصوص ارزش های انقلاب اسلامی نیز به عنوان برنامه های فرهنگ یاین کاروان نام برد.

گفتنی است؛  روز اول اجرای برنامه های این کاروان  در روستاهای قتلیش، قلعه جق، ناوه و کلاته شهید، ایزمان سفلی و علیا اجرا شد.

همینطور میزبانی کانون های مساجد استان و اهالی مسجد از معتکفان، اجرای نشست های بصیرتی با هدف جهاد تبیین،  برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب را از دیگر برنامه های ایام میلاد حضرت امام علی علیه السلام و روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم  ماه رجب و تقارن آن با ایام دهه فجر پیروزی  و نیز برگزاری برنامه «10 شب، 10 مسجد» و  میزبانی اهالی مسجد از مردم انقلابی و اجرای جشن انقلاب هم به عنوان دیگر برنامه مهم مسجدی ها در ایام معنوی  پیش رو می توان  اشاره  کرد.

پایان/