نهمین میزبانی «10شب 10مسجد» از مردم انقلابی در مسجد امام رضا (ع) بجنورد
نهمين ميزباني «10شب 10مسجد» از مردم انقلابي در مسجد امام رضا (ع) بجنورد

نهمین میزبانی «10شب 10مسجد» از مردم انقلابی در مسجد امام رضا (ع) بجنورد

جشن انقلاب با حضور مردم انقلابي و تني چند از مسئولان فرهنگي و دستگاه هاي خدمات رسان از جمله شرکت برق و شهرداري، به ميزباني اهالي مسجد و فعالان کانون فرهنگي هنري نينوا مسجد امام رضا (ع) شهرک گلستان بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 44476 تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ اهالی مسجد امام رضا علیه اسلام شهرک گلستان بجنورد با محوریت  فعالان کانون فرهنگی هنری و شورای فرهنگی  این مسجد، میزبان نهمین برنامه «10شب، 10مسجد» بود و مراسم نکوداشت پیروزی انقلاب اسلامی بود.

 

این مراسم معنوی که با حضور مسئولان استانی از جمله حجت الاسلام «رضا براتی زاده»، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، برگزار شد، بلافاصله پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم در قالب طرح تلاوت نور، آغاز شد و نمازگزاران حاضر  به استقبال  برنامه نکوداشت پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.

«حسن چاهی» مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی در این مراسم گزارشی از اقدامات  و پروژه های دهه فجر ارائه داد و اصلاح و بهینه سازی شبکه برق 154 روستای استان را از ابتدای سال تا کنون در گزارش خود اعلام کرد..

حجت الاسلام حیدری، مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه این مراسم به ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با مقایسه دوران پیش از مبعوث شدن  پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم با دوران قبل از پیروزی انقلاب و ضرورت تغییر و انقلاب در هر دو شرایط را مورد بررسی قرار داد و گفت: وقتی نگاه  می اندازیم به تاریخ انقلاب  و اینکه امام راحل در چه برهه و زمانی انقلاب کردند، می بینیم  همانطور که پیامبر برای بیدار کردن مردم انتخاب و مبعوث شد، اما راحل نیز برای حفظ تدین و دینداری و بیدار شدن مردم به پا خواست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه  دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی صورت و سیرت انقلاب را مورد تهاجم قرار داده اند و مدام در تلاشند تا روح انقلاب را با تضعیف دینداری مردم و نشان دادن چهره ای نازیبا و ظالم از بین ببرند، در ادامه افزود: خوشبختانه مردم می دانند  و می بینند به همین دلیل با همان پشتوانه قوی رهبری و دینمداری انقلاب را روز به روز زنده تر نگه می دارند و با از خودگذشتگی و مقاومت و شهادت در برابر دشمنان ایستاده اند.

وی با تاکید بر جهاد تبیین گفت: امروز جوان و نوجوان ما باید بیشتر از گذشته قوانین و چرایی اتفاق ها را واقف باشد و بداند و ما موظف به این روشنگری هستیم.

بیان خاطره توسط یکی از یادگاران جبهه و جنگ، شعر خوانی یکی از شعرای مسجدی  و برگزاری مسابقه  اهداء جایزه به برگزیدگان از اهم برنامه های این مراسم می توان نام برد.

امشب و در دهمین میزبانی اهالی مسجد از «10شب،10مسجد»، ارکان مسجد حضرت قائم آل محمد شهرک امام خمینی (ره) بجنورد، پذیرای مردم انقلابی در جشن انقلاب خواهد بود.