انقلاب اسلامی به اراده پوشالی آمریکا و غربی ها در تلاش برای تسخیر و تحقیر یک ملت پایان داد
انقلاب اسلامي به اراده پوشالي آمريکا و غربي ها در تلاش براي تسخير و تحقير يک ملت پايان داد
معاون امور مجلس رئیس جمهور :

انقلاب اسلامی به اراده پوشالی آمریکا و غربی ها در تلاش برای تسخیر و تحقیر یک ملت پایان داد

دکتر حسيني در جمع اهالي مسجد و عشاير خراسان شمالي به ارزش هاي انقلاب اسلامي اشاره کرد و عدالت محوري و خدمت به مردم را مود توجه و تاکيد قرار داد
شناسه خبر : 44565 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ دکتر «محمدحسینی»، در جمع اهالی مسجد و عشایر  در مسجد قمر بنی هاشم علیه السلام  منطقه قلیچ قامیش خراسان شمالی، که با هدف برگزاری جشنواره عشایر و انقلاب اسلامی گرد هم آمده بودند، به ارزش های انقلاب اسلامی اشاره کرد و در این باره نقش اقوام عشایر را بی بدلیل و قهرمانانه خواند.

وی در این خصوص به شهدای عشایر در حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان در طول 44 سال گذشته و اهداء بالغ بر 11 هزار شهید گلگون کفن نیز اشاره کرد و در این باره گفت: گل سر سبد شهدای عشایر سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی است که موجب افتخار هر ایرانی است.

معاون رییس جمهور خدمت رسانی و عدالت را سرلوحه اقدامات دولت دانست و گفت: در تلاشیم تا با افزایش خدمت رسانی به مردم و در عین حال نگاه تحول گرا و تغییر وضع موجود زمینه ارتقاء سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی فراهم شود.

حسینی  با عنوان اینکه انقلاب اسلامی به اراده پوشالی آمریکا و غربی ها در تسلط به ایران اسلامی و دخالت در امور این کشور و در واقع تحقیر یک ملت پایان داد و اضافه کرد: انقلب اسلامی یک انقلاب مردمی و متعالی است و با قوت در برابر دشمنان ایستاده است.

وی به عفو اغتشاشگران  و کسانی که پنجه بر صورت انقلاب کشیدن، توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این اوج اقتدار انقلاب و رفعت است که حفظ وحدت و انسجام اصلی ترین موضوع آن است.

حسینی عدالت و برادری و خدمت به مردم را مورد توجه و تأکید قرار داد و  اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم  با روحیه جهادی به مردم خدمت کنیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 دکتر «عباس پاپی‌زاده بالنگان»، رییس سازمان  امور عشایری  نیز در ادامه نقش عشایر را در تولید ملی پررنگ و اثرگذار دانست وبر خی مسایل و مشکلات این قشر زحمت کش اشاره کرد و گفت: در بحث امور عشایر بلاتکلیفی داریم و آنهم سکونتگاه های عشایر است که به دلیل نه شهری بودن و نه روستایی بودن از امکانات آب و برق و گاز کم بهره اند و دستگاه های ذیربط نیز تعریفی برای ارائه این خدمات ندارند.

وی تعرض به راه ایل، اعطاء وام چهارصدی به عشایر و عدم سخت گیری در خصوص تضمینات وام با تجه به اینکه در 16 سال گذشته  یک ریال معوقه نداشتیم، را مورد توجه قراد داد و گفت: خوشبختانه با تلاش هایی که از سوی استان خراسان شمالی انجام گرفت در سفر هیئت دولت مبلغ 215 میلیارد تومن ویژه امور عشایر اختصاص یافت.

«محمدرضا حسین نژاد»  استاندار خراسان شمالی  نیز در این جمع صمیمی و اهالی عشایر، با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی  گفت: رمز پیروزی ایران اسلامی چه در زمان رهبری امام راحل چه هم اکنون و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، هدایت مردم توسط این دو رهبر فرزانه با تعالیم قرآنی و انتخاب راه درست الهی بوده است.

وی در توضیح بیشتر و ادامه مطالب فوق ضمن تاکید بیشتر بر دشمن شناسی و متذکر شده این نکته که دشمنان به هیج وجه منافع خود را به منافع دیگران ترجیح نمی دهند،  افزود: همواره تلاش کردند تا آنچه ایران اسلامی را مقتدر میدارد همچون قرآن و آموزه های اسلامی را از بین ببرند به آیات شریفه قرآن بی حرمتی کردند و این نقطه قوت را به خیال خودشان به آتش بکشند، اما همیشه با شکست رو به رو شدند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از نصب  هزار و ۳۵۰ پنل خورشیدی برای عشایر استان خبر داد و اضافه کرد:  اگر چهار هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی دیگر نصب شود این پوشش کامل خواهد شد.

حسین نژاد اضافه کرد: مشکلات آب، برق، گاز و احداث بنای ثابت و مشخص از مشکلات عمده عشایر استان محسوب می شود که باید برای برطرف کردن آن برنامه ریزی کرد.

 استاندار در پایان با تاکید بر تلاش همگانی برای رشد و توسعه  این آب و خاک اسلامی، گفت: امیدواریم با اتحاد و انسجام همه اقوام و مردم زیمنه آبادی فرهنگی و عمرانی این استان فراهم شود.

 

 

در ادامه دکتر وحیدی، دکتر پاکمهر و دکتر جدی نمایندگان مردم شهرستان های استان در مجلس شورای اسلامی نیز ارزش های انقلابی عشایر و مشکلات موجود در این حوزه را عنوان کردند  که از آن جمله می توان به نقش امنیتی و قدرتمند عشایر در حراست از مرزهای کشور اشاره کرد و مشکلاتی از جمله برق رسانی و گازرسانی و موضوع آب  را نام برد.

«محمد فرهمند» و «چراغعلی عمارلو» دو تن از فعالان عشایر به نمایندگی از این قشر مشکلات و مطالبات این حوزه را برای مسئولان حاضر بازگو کردند.

ابتدای مراسم نیز  «محمد زاده» رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ضمن خیرمقدم گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه روستاو عشایر را در جمع مسئولین و مردم حاضر در مسجد ارائه کرد.

این مراسم با تقدیر از« محمد فرهمند»،  فعال مسجدی و نماینده عشایر توسط ستاد فهمای خراسان شمالی پایان یافت.

پایان/