یک‌ماه شوق به یاد ماندنی اهالی فهمای خراسان شمالی در قاب مرور بهمن
يک‌ماه شوق به ياد ماندني اهالي فهماي خراسان شمالي در قاب مرور بهمن

یک‌ماه شوق به یاد ماندنی اهالی فهمای خراسان شمالی در قاب مرور بهمن

مروري بر ماه بهمن و برنامه هاي انجام شده در کانون هاي مساجد خراسان شمالي و تلاش هاي اهالي مسجد در نکوداشت اين ماه انقلابي و تاريخي در چند خط از ذهن مي گذرانيم.
شناسه خبر : 44921 تاریخ انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ ورق های براق مرور در ماهی که گذشت؛ ماه بهمن، همان بهمن تاریخی و انقلابی، که تاریخ جهان، شگفتی ِشکفتن و جوانه زدن اندیشه اسلامی و انسانی را در روزهای کوتاه و شبهای بلند زمستانی اش شاهد بود و راه روشن اتحاد و دست به دست هم دادن را از مردمی سرسپرده آموخت و  باردیگرعزم باشکوه و استوار را تماشا کرد؛ جریانی 44 ساله که فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نی زهمچون سال های گذشته  در این راه درست، تلاش چشمگیر و خودجوش داشتند و نقش خود را همانطور ثابت قدم و همدل، ثبت کردند.

ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی که با مسئولیت کمیته مساجد ستاد نکوداشت دهه فجر این استان فعالیت خود را  در روزهای آغازین ماه گذشته آغاز کرد، با برگزاری جلسات متعدد این کمیته و نیز نشست خبری، میزبانی جشن انقلاب در مساجد با عنوان محوری «10شب 10مسجد»، راه اندازی کاروان شادی انقلاب به همت گروه های جهادی و اهالی مسجد، اکران فیلم با استقرار سینمای سیار در مناطق شهری و روستایی فاقد سینما، بومی سازی جشنواره فجر انقلاب با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان به طور مجزا در بخش های مختلف فرهنگی و هنری را برنامه ریزی و اجرا کرد.

همچنین این ستاد به همت اهالی مسجد  385کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد استان برنامه هایی همچون برگزاری نشست های بصیرتی جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، تشکیل حلقه های خوانش کتاب با محوریت طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم در مساجد شهری و روستایی، اجرای جام فوتسال مساجد با حضور تیم های نوجوانان مساجد محله های کم برخوردار بجنورد برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری با موضوع انقلاب اسلامی، میزبانی از معتکفین نوجوان و برگزاری جشن تکلیف، تکریم پدران بزرگوار شهدای والامقام و نیز تقدیر از خانواده شهدای انقلاب اسلامی و برگزاری یادواره شهداف جشن تکبیر و نورافشانی و حضور یکپارچه در راهپیمایی 22 بهمن را تدارک دید و با عزم مردمی و مسجدی اجرایی شد.

«فاطمه حصاری» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باهنر روستای پشت بام  جاجرم از میزبانی مراسم اعتکاف در ایام دهه فجر و ماه بهمن خبر داد و گفت: تلاش کردیم تا با همت و مشارکت خیرین از خواهران معتکف پذیرایی شود.

وی برگزاری جشن انقلاب و حضور درراهپیمایی 22 بهمن و نکوداشت اعیاد پر برکت ماه رجب را نیز در ادامه اعلام کرد.

«مریم شیردل»، مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا روستای گلی از توابع شهرستان بجنورد، نیز در ادامه به تدارک  و برنامه ریزی برنامه های فرهنگی در یکماه گذشته به همت اهالی مسجدی این روستا اشاره کرد و حضور دختران نوجوان در برنامه اعتکاف مسجد مهمترین برنامه عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقه نقاشی و تکریم فعالان مسجدی نیز برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه طراحی و ساخت مترسک  در ایام بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب، برای راهپیمایی 22 بهمن نیز خبر داد.

«زهرا کمالی» مدیر کانون فرهنگ یهنری شهید چمران روستای دوبرجه جاجرم نیز به میزبانی از معتکفین در ماه بهمن و برگزاری جشن انقلاب  اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی از تصاویر انقلاب اسلامی نیز برای علاقمندان در مسجد به نمایش گذاشته شد.

«یوسفعلی گریوان» مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد علیه السلام بجنورد نیز از تشکیل حلقه های فرهنگی و بصیرتی با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نوجوانان در این مسجد خبر داد و گفت: با میزبانی مسجد امام سجاد علیه السلام تئاتر بچه های مسجد نیز برای عموم مردم اجرا شد.

«علی پولادی خراشا» مدیر کانون فرهنگی هنری "انصار المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف " مسجد حضرت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد نیز که نوجوانان آن به صورت تخصصی به تمرین و اجرای سرود می پردازند، از اجراهای مختلف در برنامه های مسجدی و برنامه زنده تلویزیونی و نیز در راهپیمایی 22 بهمن و نیز اعیاد رجب در بجنورد خبر داد.

«زهرا انصاری سنجرد» مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی علیه السلام روستای گسک صفی آباد نیز از اجرای برنامه های آموزشی و محافل انس با قرآن و نیز اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان ونوجوانان در این ایام خبر در روستای گسک خبر داد.

«سلمان شیرازی» مدیر کانون فرهنگی هنری سفینه النجاه  مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف صفی آباد، میزبانی از برنامه "10شب 10مسجد" با حضور امام جمعه اسفراین، برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از مردم انقلابی در اعیاد رجب را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد.

«اعظم نامور» مدیر کانون فرهنگی هنری قدس شهر راز نیز از اکران مسجدی فیلم «موقعیت مهدی» برای بانوان، برگزاری نشست های قرآنی و بصیرتی و میزبانی از خواهران معتکف، تقدیر از نوجوانان فعال در مراسم اعتکاف، اکران انیمیشن بلند سینمایی "لوپتو" برای نوجوان و جوانان با استقرار سینمای سیار و نیز برگزاری مراسم عیدانه و نکوداشت اعیاد ماه رجب نیز خبر داد.

«ابوالقاسم یاهویی» مدیر کانون فرهنگی هنری امامت روستای ناوه بجنورد نیز از اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده در ماه گذشته و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و آن را شامل  برگزاری نمایشگاه تصاویر دستاوردهای انقلاب اسلامی، اجرای سرود دانش آموزان و برگزاری مراسم جشن دانش آموزی در محل مسجد روستا ذکر کرد.

«جهان تاب»، مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم روستای طبر شهرستان جاجرم  نیز از تشکیل حلقه های کتابخوانی برای نوجوانان  وخوانش کتاب در این روستا خبر داد.

همچنین تهیه بسته های معیشتی، برگزاری مسابقه راه روشن در اعتکاف دانش آموزی، زمینه ساری برای حضور پرشور نوجوانان و جوانان در راهپیمایی 22 بهمن به ویژه در مناطق روستایی، حضور در مدارس و اجرای برنامه های بصیرتی توسط فعالان کانون محبان الزهرا(س) و کانون فرهنگی هنری "صبا" روستای محمد آباد شهرستان مانه و سملقان و کانون "اندیشه و ادب" روستای اسفید صفی آباد می توان نام برد.

 

پایان/