نوجوانان هنرمند، زندگینامه شهدا را بر پرده نقالی، برای اهالی مسجد روایت می کنند
نوجوانان هنرمند، زندگينامه شهدا را بر پرده نقالي، براي اهالي مسجد روايت مي کنند
با همکاری کانون های مساجد خراسان شمالی؛

نوجوانان هنرمند، زندگینامه شهدا را بر پرده نقالی، برای اهالی مسجد روایت می کنند

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي اعلام کرد: آثار منتخب نخستين جشنواره نقالان سوره خراسان شمالي با اجرا و روايت دانش آموزان هنرمند در مساجد شهرستان هاي استان اجرا مي شود.
شناسه خبر : 45165 تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در جمع خبرنگاران که در نشست خبری مشترک ویژه برگزاری نخسین جشنواره نقالان سوره در این استان به همت حوزه هنری برگزار شد،  اعلام کرد: آثار منتخب این جشنواره در مساجد استان با همکاری کانون های فعال، برای عموم مردم اجرا می شود.

وی این آثار را بر اساس اعلام حوزه هنری، 20  اثر نقالی، از زندگی نامه شهدای استان نام برد و افزود: 7 روایت مربوط به هفت دانش آموز مقطع ابتدایی و باقی هم توسط دانش آموزان مقطع متوسطه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام پاکدامن با معرفی اسامی آثار در ادامه افزود: این دانش آموزان نقالی های با محوریت معرفی شهدای والامقامی همچون  "شهید حمیدی زاده"،  "شهید ره آموز"، "شهید محمدزاده"، "شهید رستمی"، "سردار عیوض"، "شهید کریمی"، "شهید صفا" و "شهید باقری" و "تحفه گل" را در بردارد.

وی همچنین اعلام کرد: پیش از این نیز 6 تئاتر با همکاری حوزه هنری و هنرمندان مسجدی به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای هجدهم تا بیست و هشتم بهمن ماه گذشته برای عموم مردم، در مساجد شهرستان های استان اجرا شد.

 مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین در خاتمه اعلام کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره اردیبهشت ماه سال آینده برگزار  می شود و برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست خبری «سجاد عباسی»، معاون فرهنگی هنری حوزه کودک و نوجوان  نیز حضور داشت.

پایان/