نشر فرهنگ واسطه‌گری ازدواج، اولویت کانون حضرت علی اکبر (ع) بجنورد
نشر فرهنگ واسطه‌گري ازدواج، اولويت کانون حضرت علي اکبر (ع) بجنورد
همراه با 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های مساجد/

نشر فرهنگ واسطه‌گری ازدواج، اولویت کانون حضرت علی اکبر (ع) بجنورد

رابط فعال کانون فرهنگي هنري حضرت علي اکبر (ع)، روستاي ينگه قلعه بجنورد تروج فرهنگ صحيح واسطه گري در امر ازدواج جوانان و نيز تلاش براي جواني جمعيت را اولويت برنامه هاي اين کانون عنوان کرد.
شناسه خبر : 45231 تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «حمیده باقری» رابط فعال کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبرعلیه السلام مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای ینگه قلعه بجنورد، همزمان با روز جوان و میلاد با سعادت جوان برومند کربلا حضرت علی بن الحسین علیه السلام، به فعالیت های این کانون اشاره کرد و گفت: این کانون از ابتدای سال جاری تاکنون  تلاش کرده  با برگزاری کارگاه های آموزشی  و فعالیت های همدلانه زمینه ازدواج جوانان این منطقه را فراهم کند.

 

وی افزود: یکی از فعالیت های این کانون با همراهی اهالی مسجد، ترویج فرهنگ واسطه گری در ازدواج و ایجاد زمینه معرفی صحیح خانواده ها و جوانان در آستانه ازدواج و نیز راهنمایی گزینه ها با معیارهای اسلامی و صحیح را در اولویت فعالیت خود قرار دادیم که در اخیرا شاهد دو ازدواج و تشکیل خانواده دو زوج جوان در این روستا، از این طریق بودیم.

باقری، همچنین در این باره برگزاری کارگاه های آموزشی برای جوانان با هدف گرایش به امر مقدس ازدواج و تحکیم بنیان خانواده را مورد توجه قرار داد و از برنامه های کانون نام برد و گفت: به طور مستمر نیز در هر برنامه و محفلی با دعوت از اساتید و مشاوران خانواده در این راستا تلاش شده است.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی "جوانی جمعیت" و "فرزند آوری" و نیز نشر فرهنگ اشتغال آفرینی را نیز در ادامه اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 تن از بانوان جوان  روستا در این کارگاه ها حاضر شدند و آموزش دیدند.

وی کمک به ازدواج جوانان  و تهیه جهزیه برای زوج های جوان  را از دیگر اقدامات انجام شده این کانون هم نام جوان برومند کربلا، نام برد و افزود: شش سری جهیزیه در مدت سال جاری تا کنون به ارزش تقریبی 620 میلیون ریال تهیه و اهداء شده است.

این رابط فعال کانون که خود از خیران و فعالان فرهنگی است، به موضوع کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: برای تقویت مبناهای فکری و مسئولیت پذیری و تحکیم بنیان خانواده تلاش کردیم تا با تشکیل جلسات کتابخوانی ویژه دختران  جوان و به تازگی نیز برای دختران نوجوان و خوانش کتاب  «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

 

باقری همچنین از تهیه بسته های معیشتی ویژه خانواده های نیازمند این منطقه خبر داد و گفت: از ابتدای سال بارها و در مراحل مختلف با همکاری ارکان مسجد و خیرین مسجدی، در هر مرحله کمک به طور میانگین 100 بسته  و هربسته  به ارزش تقریبی 3 میلیون ریال تهیه و در سفره نیازمندان این روستا قرار گرفته است.

وی بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی با همراهی اهالی و اجرای طرح "محله های دوستی" و برنامه های آموزشی و بصیرت افزایی در  اوقات فراغت کودکان  و نوجوانان  را در ادامه افزود.

 

گفتنی است، روستای ینگه قلعه با فاصله کمی از مرکز شهر بجنورد قرار گرفته  و نزدیک به 3 هزار  و 800 نفر جمعیت دارد.