ضرورت تعامل و احساس مسئولیت نسبت به کانون های مساجد
ضرورت تعامل و احساس مسئوليت نسبت به کانون هاي مساجد
توصیه نماینده ولی فقیه به اعضای شورای هماهنگی کانون های مساجد؛

ضرورت تعامل و احساس مسئولیت نسبت به کانون های مساجد

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي تعامل ارکان مسجد را سبب پاي کار آمدن مردم و مردمي شدن مساجد عنوان کرد و در اين باره به اعضاي شوراي هماهنگي کانون هاي مساجد اين استان که دستگاه هاي متولي مسجد را دربرمي گيرد، توصيه کرد که با احساس مسئوليت و تعامل همراه برنامه هاي اين کانون ها باشند.
شناسه خبر : 45295 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز دوشنبه، 15 اسفندماه در چهارمین جلسه  نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان که به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس کانون ها یمساجد برگزار شد، نکاتی در خصوص اداره مسجد و توجه به موضوع تعامل ارکان مسجد را عنوان کرد.

رییس شورای هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه  احساس مسئولیت، حمایت و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد، از وظایف این شورا به شمار می رود گفت: ما باید سیاست‌های کلان و کلی را در راستای فعالیت کانون‌ها و نظارت بر فعالیت ها به نحو احسن انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین نوری در ادامه  امام جماعت، هیئت امنا و خادم مسجد را سه مجموعه ای دانست که نمی توان در مدیریت مساجد آنان را نادیده گرفت و ادامه داد: مردمی کردن فعالیت‌های مسجدی یعنی همراه کردن و پای کار آوردن هیئت امنای مساجد و  باید در راستای اعتمادسازی بین ارکان مساجد بیش از پیش همکاری و تعامل داشت.

وی توجه به برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در مساجد را مهم  و ضروری دانست و گفت: باید زمینه های تعامل بیشتری در مساجد فراهم شود و مشارکت ایجاد شود.

رییس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در خصوص حمایت از ستاد فهمای استان  و تجهیز ساختمان این مجموعه هم قول پیگیری موضوع با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اختصاص بودجه از طریق اوقاف و امور خیریه را داد و به عنوان مصوبه جلسه ذکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری، در بخشی دیگر با عنوان اینکه در حوزه کانون های مساجد الحمدلله برنامه ها و فعالیت های ارزشمندی صورت گرفته بار دیگر بر تعامل ارکان مسجد و مردمی کردن آن تاکید کرد.

 

این نشست با حضور «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی، «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

گفتنی است؛ در راستای مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی درزمینه‌ مقابله با تهاجم فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده بود و به جهت احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در 18 اسفندماه سال 1371 بر طبق مصوبه‌ 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

پایان/