یک نمایش عملیاتی از کار تشکیلاتی اهالی فهما؛ 7 مسجد شهری و روستایی دلهای مهدوی را راهی جاده ی انتظار کردند
يک نمايش عملياتي از کار تشکيلاتي اهالي فهما؛ 7 مسجد شهري و روستايي دلهاي مهدوي را راهي جاده ي انتظار کردند
به مناسبت نیمه شعبان و درآستانه 18 اسفند؛

یک نمایش عملیاتی از کار تشکیلاتی اهالی فهما؛ 7 مسجد شهری و روستایی دلهای مهدوی را راهی جاده ی انتظار کردند

هوا، هواي ديدار بود و شوق، شوق انتظار؛ براي نخستين بار با مشارکت محوري کانون هاي مساجد در هفت منطقه روستايي و شهري بجنورد در قالب يک کار تشکيلاتي مسجدي، دل هاي مهدوي اهالي باغچق، علي آباد، گلستان شهر و محمد علي پهلوان و شهيد آذرسا را پاي جاده همراهي و انتظار کشاندند.
شناسه خبر : 45372 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ چهارشنبه، 17 اسفند، ساعت 9صبح، یک قرار که پای دل می خواست و نوای همدلی؛ شوق انتظار  بود و نسیم گرم همراهی اهالی مسجد .

اتوبوس های صورتی و طوسی حمل و نقل شهری با خودشان یک عالم دل ِمنتظر آورده بودند مقابل مسجد امام رضا علیه السلام  شهرک گلستان بجنورد که اغلب مادران بودند همراه فرزندانشان با  سربند های قرمز و سبز، گروه سرود "ولایت" کانون نینوا به استقبالشان آمدند و با زمزمه های شاعرانه یا مهدی  و چای صلواتی قدم های جاده ی انتظار آغاز شد.

پرچم های لبیک یا مهدی(عج) و یا اباصالح المهدی(عج)  روی صورت آفتابی جاده  و نسیم نمک نمکش  می چرخید؛ راه، راه  شوق بود  و هوا، هوای رسیدن داشت  و  زمزمه سرود "بیعت می کنم" می پیچید توی تصویر جاده.

قدم ها بود و سرودِ رفتن و دست یافتن، میعادگاه بعدی مسجد بقیه الله (عج) بود، بچه های کانون این مسجد با سربند های سرخ حسینی در صف گروه سرود " بسیجیان گمنام"  اعلام همراهی کردند و پس از پذیرایی زائران پیاده، همراه و همقدم جاده مهدوی شدند و به عشق مهدی موعود(عج) با پای پیاده آنها هم راهی شدند.

در راه تا چشم کار می کرد، دلداده بود و دلدادگی، یکی قدم بر می داشت به نیت شهادت، دیگری به نیت شفا، یکی خیال کربلا داشت  و کسی  هوای شهدا، هر چه بود، شوق بود و هوا، هوای دیدار...

اهالی مسجد هر کدام در قابی هدایتگر می درخشید، یکی مراقب آمد و رفت جاده و هدایت مردم به یک طرف بود، یکی با مداحی های گلچین، زمزمه های یا مهدی(عج) را برای کاروان پیاده پخش می کرد، یکی باعکس های یادگاری و شکلات و شیرینی،  یکی برگه ای قرعه کشی را بین پیاده ها توزیع میکرد و یکی پرچم میداد ...

گنبد فیروزه ای و بنای آجری ساده  امامزاده سلطان محمدرضا علیه السلام  روستای لنگر پیدا شد و زائران پیاده در برنامه جشن محوطه حرم با خوشرویی سید حسین مرتضوی، گردهم آمدند.

اول  نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد و پس از آن   اجرای سرود بچه های مسجد بقیه الله (عج) و بعد مسجد امام رضا (ع)،  و سید باقر سیدی زاده از مداحان و شاعر جوان اهل بیت علیهم السلام برای تولد حضرت ولیعصر (عج) مولودی خواند و جماعت دست زدند و همراهی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد افشین فر، سخنرانی کرد و از اهمیت انتظار گفت و ویژگی منتظران واقعی را نام برد و بعد از جلال لنگری، خادم امام زاده  تکریم شد، سوال مطرح شد و بچه های جایزه گرفتند.

شماره های قرعه کشی بود و جایزه های دلچسب، آخر از همه هم اتوبوس های صورتی و خاکستری آمدند و مردم حاضر را بردند به ایستگاه روستاهاشان...

کانون های فرهنگی هنری "مهدویت" روستای علی آباد، "جوانان قمربنی هاشم علیه السلام" روستای باغچق، "شهدای لنگر" روستای لنگر، "مقاومت" روستای شهید آذرسا، "محمد رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم" کلاته محمد علی پهلوان  و دو کانون بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف و نینوا شهرک گلستان در برگزاری این کار مسجدی مشارکت کردند.

پایان/