حرکت کاروان فرهنگی مسجد، با شادی ِجشن نیمه شعبان در روستاهای شوقان جاجرم آغاز شد
حرکت کاروان فرهنگي مسجد، با شادي ِجشن نيمه شعبان در روستاهاي شوقان جاجرم آغاز شد
به مدت سه روز؛

حرکت کاروان فرهنگی مسجد، با شادی ِجشن نیمه شعبان در روستاهای شوقان جاجرم آغاز شد

اولين روز برگزاري جشن نيمه درخشان شعبان المعظم و ميلاد منجي عالم بشريت، به همت اهالي مسجد در کوچه هاي روستايي منطقه شوقان جاجرم به همت اهالي مسجد و گروه هاي جهادي پايان يافت.
شناسه خبر : 45379 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کاروان فرهنگی مسجد، با هدف ایجاد شور و نشاط  و امیدآفرینی  به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت  متشکل از مبلغین و افراد مستعد و هنرمند، در مناطق شهری و روستایی منطقه شوقان شهرستان جاجرم حضور یافت و بااجرای برنامه های متنوع فرهنگی شادی را به این خطه برد.

 

این کاروان امروز چهارشنبه، 17 اسفند ماه جاری همزمان با سالروز ولادت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف ابتدا در روستای ناویا حضور یافت و با اجرای برنامه هایی از قبیل سرود، برگزاری  مسابقه کار آموزشی همراه با بازی ویژه کودکان سخنرانی پذیرای  عموم مردم این روستا بود.

پس از آن اهالی مسجدی روستای قراجه رباط میزبان کاروان فرهنگی بود و آستان مقدس امامزاده اسماعیل در روستای چپه،  روستای دوبرجه، اهالی جوشقان و مردم روستای پیشیدره نیز شادی نیمه شعبان را با این کاروان تقسیم کردند.

 

کاروان فرهنگی اهالی مسجد  پس از یک روز پرتلاش، در ایستگاه آخر اولین روز اجرای برنامه ها، به شهر شوقان رفتند و مراسم جشن نیمه شعبان را به همراه عموم مردم برگزار کردند.

 

این کاروان در ادامه و در روز های پنج شنبه، هجدهم و جمعه، 19 اسفندماه جاری  نیز در نقاط مختلف روستایی شهرستان جاجرم برنامه های متنوعی برای اهالی خواهند داشت.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز همراه این کاروان بود.

این برنامه با محوریت کانون جعفر بن محمد علیه السلام جوزه علمیه امام صادق علیه السلام بجنورد برنامه ریزی شده که در روز اول اجرا  همراهی کانون های فرهنگی هنری "شهید مکرمی" روستای ناویا، "حجاب" روستای قراجه رباط، "شهید چمران" روستای دوبرجه، کانون "ایثار" روستای جوشقان، "رقیه بنت الحسین (ع)" روستای پیشی دره  و نیز کانون "رأفت" شهر شوقان در برداشت.

پایان/