رسانه ها می توانند در به میدان آوردن مردم به حوزه فرهنگ نقش آفرین باشند
رسانه ها مي توانند در به ميدان آوردن مردم به حوزه فرهنگ نقش آفرين باشند
در هم اندیشی با اصحاب رسانه خراسان شمالی عنوان شد؛

رسانه ها می توانند در به میدان آوردن مردم به حوزه فرهنگ نقش آفرین باشند

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان شمالي، نقش رسانه ها را شناسايي حلقه هاي مياني و توسعه فرهنگ با محوريت مسجد عنوان کرد و گفت: با توجه به اهميت نهضت بازگشت به مساجد و آغاز سير تمام تحولات حوزه هاي اسلامي از مساجد، بدينوسيله و با کمک رسانه ها مي توان حکمراني مردمي در حوزه فرهنگ و هنر را تقويت کرد.
شناسه خبر : 45554 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب‌الله پاکدامن»، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی،  در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه  که به مناسبت سی امین سالروز تاسیس کانون های مساجد که برای نخستین بار برگزار می شد، به موضوع هویت بخشی به کانون های مساجد اشاره کرد و در این باره نقش رسانه ها را موثر خواند.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که این نشست تشکیل شده تا با همراهی رسانه ها جریان هویت بخشی و نقش اثر گذار فعالان کانون های مساجد در رونق و ارتقاء فرهنگ  را تقویت کنیم، از نمایندگان رسانه های حاضر خواست در این باره ستاد فهمای استان را یاری کنند وصمیمانه  تصریح کرد: همیشه روال این است که شما سوال پرسیدید و پاسخ شنیدید، این بار سوال از شما پرسیده و با همراهی شما سوالات و مطالبات پاسخ داده می شود.

حجت الاسلام پاکدامن، روح حاکم بر همه امور را فرهنگ برشمرد و با عنوان اینکه  مسجد نهادی مردمی است و مردم مهمترین بخش فرهنگ هستند، افزود: باید رسانه ها پای کار بیایند و با شناخت حلقه های میانی و اثرگذار و ارتباط دهنده مردم به نظام، توسعه فرهنگ با شیوه ی  مردم برای مردم محقق شود.

وی در ادامه مطلب فوق  افزود: در حاکمیت اسلامی مردم محور هستند و همانطور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در مطرح ساختن "حلقه های میانی"است، این  حلقه‌ها  نقش توانمند کردن ظرفیت‌های مردمی  و به میان آوردن مردم را دارند، که فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند به عنوان حلقه های میانی، گسست ها و خلاء های میان مردم و حاکمیت را پُر کرده و زنجیره حاکمیت و مردم را در تمام سطوح به هم متصل کنند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه های معرفتی و اندیشه ای، نقش رسانه ها را در شناسایی و معرفی حلقه‌های میانی حائز اهمیت خواند و از رسانه‌ها خواست در تحقق این مهم یاری رسان این مجموعه باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر حلقه های میانی به خوبی معرفی و ارائه شوند قطعا الگوی خوبی در جامعه تکثیر می شود، افزود: با توجه به اهمیت نهضت بازگشت به مساجد و آغاز سیر تمام تحولات حوزه های اسلامی از مساجد، می توان حکمرانی مردمی در حوزه فرهنگ و هنر را تقویت کرد.

 

حجت الاسلام پاکدامن از رسانه ها خواست فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد را رصد کرده و نقاط ضعف و قوت کانون های فرهنگی و هنری و ستاد کانون های مساجد را در راستای رسیدن به مسجد طراز اسلامی بیان کنند.

 

پایان/